Hybridy ukazují v chladném počasí svou slabou stránku a potvrzují, jak nepoužitelné jsou

unrecognizable-asian-woman-holding-ac-type-1-ev-charging-connector-ev-charging-station-woman-preparing-ev-electric-vehicle-charging-connector-recharge-vehicle

Hybridní vozy mají šetřit planetu, ale i peněženku svých majitelů. O tom druhém lze ale s úspěšností pochybovat, zvláště když se podíváme na cenu takových aut. O tom prvním lze ale pochybovat také, zvláště potom v období chladnějšího počasí. To není nic výjimečného, že auto neplní taková očekávání, jaká máme.

Problémy klasických hybridů

Klasické hybridy na tom nejsou s dojezdem čistě na elektřinu nijak dobře. Obvykle zvládnou ujet jenom pár nižších jednotek kilometrů. V optimálních podmínkách, vzhledem k počasí, tak lze docílit toho, že auto skutečně může jet stoprocentně ekologicky – když má dostatek energie. V zimě je ale něco podobného málokdy reálné, a tak spolu s nastartováním auta dojde i k tomu, že se sepne i spalovací motor. Výhody čistého pohonu tak vyjdou vniveč.

Zdroj obrázku: Freepik

Ani plug-in hybrid není dokonalý

Určitou možnou delší ekologickou cestu nabízejí plug-in hybridy, které dokážou jet čistě na elektřinu i několik desítek kilometrů. Opět ale platí, že k tomu dojde primárně jenom v ideálních podmínkách. Mezi ty znovu patří právě počasí. A pokud je chladné, chtě nechtě dojde k tomu, že řídicí jednotka auta dá pokyn k tomu, aby naskočil i spalovací motor. V tu chvíli tak nejenomže nejedeme ekologicky, ale nejedeme ani levně. A hlavně se nedokážeme vyhnout situaci, kdy jsme chtěli ušetřit spalovací motor od toho, aby se vůbec startoval a aby se v zimě zbytečně namáhal.

Mohlo by vás zajímat:  Styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva nejvíce ze všech faktorů

Garáž může pomoci

Tento problém může pomoci eliminovat garáž. Ale ta musí být pochopitelně temperovaná, aby auto nemělo potřebu aktivovat spalovací motor a zvládlo vše na elektřinu. I zde ale existují dva problémy. Vytápění garáže nemusí být vždy úplně ekonomické. Druhým rizikem je fakt, že po několika kilometrech i u plug-in hybridu může dojít k tomu, že auto zaznamená nízké teploty a začne zahřívat motor právě tím, že ho aktivuje nastartování. Jediné, kde tato negativa nehrozí, jsou tak elektromobily, které však také nejsou zcela bez negativ.

Zdroj: https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/what-are-the-disadvantages-of-a-hybrid-car