Hybridy ukazují v chladném počasí svou slabou stránku a potvrzují, jak nepoužitelné jsou

Unrecognizable Asian Woman Holding Ac Type 1 Ev Charging Connector Ev Charging Station Woman Preparing Ev Electric Vehicle Charging Connector Recharge Vehicle

Hybridní vozy mají šetřit planetu, ale i peněženku svých majitelů. O tom druhém lze ale s úspěšností pochybovat, zvláště když se podíváme na cenu takových aut. O tom prvním lze ale pochybovat také, zvláště potom v období chladnějšího počasí. To není nic výjimečného, že auto neplní taková očekávání, jaká máme.

Problémy klasických hybridů

Klasické hybridy na tom nejsou s dojezdem čistě na elektřinu nijak dobře. Obvykle zvládnou ujet jenom pár nižších jednotek kilometrů. V optimálních podmínkách, vzhledem k počasí, tak lze docílit toho, že auto skutečně může jet stoprocentně ekologicky – když má dostatek energie. V zimě je ale něco podobného málokdy reálné, a tak spolu s nastartováním auta dojde i k tomu, že se sepne i spalovací motor. Výhody čistého pohonu tak vyjdou vniveč.

Mohlo by vás zajímat:  Dříve pracoval u VW a BMW, nyní posílí designérský tým Kia
Zdroj obrázku: Freepik

Ani plug-in hybrid není dokonalý

Určitou možnou delší ekologickou cestu nabízejí plug-in hybridy, které dokážou jet čistě na elektřinu i několik desítek kilometrů. Opět ale platí, že k tomu dojde primárně jenom v ideálních podmínkách. Mezi ty znovu patří právě počasí. A pokud je chladné, chtě nechtě dojde k tomu, že řídicí jednotka auta dá pokyn k tomu, aby naskočil i spalovací motor. V tu chvíli tak nejenomže nejedeme ekologicky, ale nejedeme ani levně. A hlavně se nedokážeme vyhnout situaci, kdy jsme chtěli ušetřit spalovací motor od toho, aby se vůbec startoval a aby se v zimě zbytečně namáhal.

Mohlo by vás zajímat:  CNG vozy budou mít zřejmě o 50 % levnější dálniční známku. Jaké jsou jejich další výhody

Garáž může pomoci

Tento problém může pomoci eliminovat garáž. Ale ta musí být pochopitelně temperovaná, aby auto nemělo potřebu aktivovat spalovací motor a zvládlo vše na elektřinu. I zde ale existují dva problémy. Vytápění garáže nemusí být vždy úplně ekonomické. Druhým rizikem je fakt, že po několika kilometrech i u plug-in hybridu může dojít k tomu, že auto zaznamená nízké teploty a začne zahřívat motor právě tím, že ho aktivuje nastartování. Jediné, kde tato negativa nehrozí, jsou tak elektromobily, které však také nejsou zcela bez negativ.

Zdroj: https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/what-are-the-disadvantages-of-a-hybrid-car