Omlazený Hyundai Tucson, jehož výroba bude zahájena tento měsíc, bude vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s napětím 48 V. Jde tak o první model v sériovém provedení od Hyundai, ale také o jeden z prvních v celém auto-průmyslu.
Výroba inovovaného SUV bude zahájena letos v červnu a jeho uvedení na evropské trhy bude následovat v létě. Hyundai prohlásil, že škála vylepšených motorů pro Tucson splňuje novou emisní normu Euro 6d Temp. Novinkou je také vylepšený design a širší výběr komfortních a bezpečnostních systémů, aby navázal na úspěchy předchůdce, který byl nejprodávanějším modelem značky Hyundai v Evropě v letech 2016 a 2017.
Představený Tucson je prvním vozem Hyundai, který je vybaven systémem částečně hybridního pohonu s napětím 48 V, a to v kombinaci se vznětovým dvoulitrovým motorem. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Při akceleraci podporuje MHSG spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva.
Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. MHSG dokáže zajišťovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během zpomalování prostřednictvím brzdění motorem či brzdovou soustavou jsou rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory. Systém tímto způsobem významně snižuje spotřebu paliva a emise CO2.
Nový systém elektrifikace nabídne zákazníkům výhodný poměr mezi pořizovací cenou a úsporou nákladů, která vyplývá ze snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Vznětový motor 2,0 litru s výkonem 184 koní je tím nejvýkonnějším z nabídky pro omlazený Tucson. Dodává se s pohonem všech kol a může být kombinován s novou 6stupňovou manuální převodovkou, nebo za příplatek s nově vyvinutou 8stupňovou samočinnou převodovkou. Od jara 2019 bude technika částečně hybridního pohonu s napětím 48 V pro nový model Tucson k dispozici také s novým vznětovým motorem Smart Stream 1,6 litru.