Hyundai i10 – nejen do města

Městský cukřík, aneb nejmenší sourozenec Soulské řady „íček“. Tentokrát jsem měl možnost okusit malý Hyundai I10. Jedná se o typického favorita nejmenších vozů na trhu. Díky malé velikosti a dobré obratnosti se ve městě vůbec neztratí. Tento vůz spadá do segmentu nejmenších automobilů jako například Fiat 500, Smart nebo Vw UP.

Cena základu startuje na necelých 200 tisících. S litrovým tříválcovým motorem a plnou výbavou včetně automatické převodovky se dostaneme na 294 900 tisíc. Ve mnou testovaném modelu byl usazen čtyřválcový agregát o obsahu 1250ccm a výkonu 66kW. Tato motorová varianta sice nezáří výkonem, ale její hladký a jemný chod je do města ideálním řešením. Nutno zde zmínit, že se všemi asistenty a plnou výbavou včetně vyhřívaných předních sedadel a volantu cena nijak výrazně nevzroste. Co se týče výbavy, ta konkrétní naše zahrnovala vyhřívaný volant a přední sedadla.

Jak jsem zmínil výše, náš vůz zahrnoval atmosférický čtyřválec. Do města je tato volba ideální. Za městských podmínek můžeme počítat se spotřebou do 5 litrů/100km, ale pokud se rozhodneme pohybovat po dálnici rychlostí kolem 130km/h, spotřeba rapidně stoupá. Má kombinovaná spotřeba byla 5,4L/100km. Zde je jasně vidět, že se jedná o městský automobil, sloužící zejména pro každodenní nákupy, či dopravu dětí do škol či školek. Mezi asistenčními systémy najdeme například držení jízdy v pruzích, varování před srážkou, couvací kameru a další příjemné prvky. Za hodnotnou bezpečnostní funkci lze považovat i LED směrová světla umístěná do bočních zpětných zrcátek, která jsou ve městě zkrátka potřeba.

 

Když jsme u dopravy dětí, jsou to ideální podmínky. Na zadní sedadla se dospělý člověk průměrného vzrůstu jen těžko pohodlně usadí. I když prodejce udává, že nová I10 nemá problém do svých útrob pohodlně usadit 5 dospělých cestujících, pět dospěláků se do něj jistě vejde, ale o dostatečném komfortu se tu už úplně mluvit nedá. Na dovolenou nebo nějakou delší cestu byste tímto vozem při plném počtu cestujících asi moc cestovat nechtěli. Prostoru tu není nazbyt. Ani vpředu nenajdeme příliš prostoru a lidé, zvyklí na prostor vně vozu při řízení budou lehce zklamaní. Ale jelikož se jedná o tak malý městský vůz, zmenšený prostor k němu prostě patří. Zavazadlový prostor poskytuje 252litrů, po sklopení zadních sedadel dokonce 1046L. V tomto segmentu vozidel poskytuje jeden z největších zavazadlových prostorů na trhu mezi svými konkurenty. Nakládací hrana je tu poměrně dost vysoko. Budíky na palubní desce jsou uspořádány velmi přehledně a i díky multifunkčnímu volantu má řidič při ruce vše co potřebuje. Mile mne překvapil i LCD display, s přehlednou, snadno nastavitelnou navigací. I10 se chlubí také skvělou konektivitou.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Renault Captur 1.2 TCe 120k EDC Dynamique - Městský stylař

Oproti svému předchůdci, dostala nová I10 nové atraktivní křivky, nový tvar přední masky, nárazníku a i světlometů. Působí přímočarým, sebejistým dojmem. Inovaci exteriéru, můžeme mimo jiné poděkovat za kaskádovitou přední mřížku, která má odrážet směr vývoje designu společnosti Hyundai. Jak jsem zmínil výše, i přední světlomety prošly výraznou změnou. Byly zaobleny, což skvěle pasuje do nového dynamického vzhledu i10. Nesmím opomenout ani nová kruhová světla pro denní svícení, za účelem posílení sportovního charakteru vozu. Další novinkou jsou sportovní litá nebo ocelová kola a rozměru 15 nebo 14 palců. Na tak malé auto působí opravdu příjemně a dynamicky. Nový facelift je zde opravdu znát a oku zvenčí lahodí. Změnou prošel také zadní nárazník s kontrastní střední částí a podobně jako vpředu kruhovými, tentokrát mlhovými světly. V základu také zákazník dostane zatmavená skla zadních bočních dveří a kufru.

Toto auto plní stoprocentně funkci, pro kterou bylo stvořeno. Takže pokud hledáte vůz pro každodenní jízdu do práce, po nákupech či dopravu vašim ratolestí, I10 je tou pravou volbou.

Komentáře