Hyundai i20 T-GDI 120 7DCT – modernizace přinesla líbivější vzhled a kombinaci nového motoru s automatickou dvouspojkovou převodovkou

Vánoční svátky a silvestrovské veselí jsem prožil po boku faceliftované, druhé generace Hyundaie i20. S modernizovaným vzhledem působí vůz zase o poznání dospělejším a vyzrálejším dojmem. S faceliftem exteriéru jsme se také nově dočkali silnějšího turbem přeplňovaného tříválce a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DCT. Oboje zmiňované, v kombinaci s nejvyšší výbavou STYLE, jsem pak okusil v testovaném voze.

Modernizovaný exteriér

Modernizovaný exteriér se nejvíce uplatnil v přední a zadní partii vozu. Uhlazené tvary, kterými dvacítka disponovala před faceliftem, nahradily bohatší tvary s výraznějším charakterem. Přední nárazník je nyní mohutnější, přední maska pak opticky širší. Mlhovky jsou umístěny v samostatných otvorech a dostávají tak více solitérní charakter. Přední světlomety ve svých proporcích moc změn nepřináší, přesto bych pochválil jejich tvar pojednání, dodávají vozu jistou „šťávu“.  V zadní partii pozorujeme nové pojednání nárazníku a koncových světel. Nárazník je nově proříznutý kontinuálně, na celou šířku vozu. Zadní lampy si pak ponechaly horizontální proporce, jsou ale o něco větší a disponují elegantnějším světelným podpisem.

Boční profil vozu mnoho změn nedoznal. I po modernizaci si dvacítka ponechává fór s plovoucí střechou, tedy pojednání béčkového a částečně céčkového sloupku v černém provedení a jeho optického propojení s prosklenou částí vozu. Testovaný vůz však disponoval elegantními šestnáctipalcovými disky, které patří ke standardu testované výbavy STYLE.

Dvacítka po své aktuální modernizaci vnějším vzhledem rozhodně neurazí, na druhou stranu, nijak zvlášť výrazně nepřekvapí. Jedná se o takovou „šedou myšku“ v segmentu kompaktních hatchbacků. Nově si ji můžete objednat také ve dvoubarevném provedení.  To předpokládám velmi přispěje k jejímu oživení a oslovení také více mladší klientely.

Prostorný interiér

Interiér se v rámci modernizace velkých změn nedočkal, na můj vkus je až zbytečně konzervativní. Palubní deska a její uspořádání funguje dobře a intuitivně, zmiňovaná konzervativnost ji bohužel činí vcelku nezajímavou. Kapličce přístrojů vévodí dva klasické analogové ukazatele společně s digitálním displejem palubního počítače. Vybavenost testované vozu byla na vysoké úrovni, rozhodně tedy nepřekvapí vyhřívaný multifunkční volant, nebo sedmipalcový dotykový displej palubního infotainmentu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Seat Leon Cupra ST

Rozhodně bych pochválil volič automatické převodovky, jeho chod je, jak už tomu u značky Hyundai bývá zvykem, příjemně hladký a plynulý. Za pochvalu stojí také sedadla vozu, která jsou pohodlná a prostorně dimenzována. Samotný vnitřní prostor dvacítky pak patří v rámci této kategorie k těm větším a obdobné platí i o zavazadlovém prostoru (326 l). Ten byl u testovaného vozu vybaven, ryze praktickým, dvojitým dnem, které navíc vymezuje výškový rozdíl mezi sklopenými opěradly zadní řady sedadel a samotným dnem zavazadlového prostoru.

Prostorný interiér je tedy velkou devizou dvacítky, a patří k hlavním zbraním, se kterými dvacítka v daném segmentu bojuje.

 

Litrová motorizace

Motorizaci s objemem jednoho litru již z nabídky vozů Hyundai známe. I 20 po aktuální modernizaci dostala navíc ještě další, silnější variantu, kterou jsme měli možnost vyzkoušet v našem testovaném voze. Jednalo se tedy o turbem přeplňovaný tříválec o výkonu 88 kW, který kooperoval se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT.

Musím uznat, že kombinace přeplňovaného tříválce a dvouspojkové automatické převodovky mě nakonec mile překvapila. Mé počáteční „tříválcové obavy“ se poměrně rychle rozplynuly, obdobně jako u dříve testované nové litrové Fabie.

Výkon 88 kW je pro dvacítku adekvátní a dostačující. Když jedete na spotřebu, převodovka s vámi mile spolupracuje, druhý rychlostní stupeň řadí opravdu neodkladně, obdobně je tomu tak i u ostatních rychlostních stupňů. Při opravdu lehké noze jsem se s vozem dostal na spotřebu 5,7 l, počítejte však spíše s hodnotou okolo 6 – 6,5 l. Převodovku lze také přepnout do sportovního režimu s možnosti řazení přímo na voliči, sportovního režimu jsem využíval převážně v situacích, když jsem potřeboval předjíždět. Převodovka totiž dříve podřazuje a následně motor drží do vyšších otáček. Podvozkově působí dvacítka tvrdším, za to stabilním dojmem.

Pomineme-li otázku životnosti a zvukový projev tříválcové pohonné jednotky, který nemusí být všem pochuti, musím tuto kombinaci pohonného ústrojí dvacítky jednoznačně pochválit. Její výsledný jízdní projev je klidný, kontinuální a vyvážený.

Mohlo by vás zajímat:  Projeli jsme dvacet let starý Hyundai Scoupe GT

Hodnocení  

Modernizace druhé generace i20 nám přinesla pozitivní posun v podobě exteriéru vozu. Ten díky jemným korekturám působí o poznání mladistvějším dojmem. A možnost nového dvoubarevného provedení k tomu jistě jen přispěje. Interiér už tak šmrncovní bohužel není, jeho hlavním pozitivem je však jeho vnitřní prostor. Za dobře fungující bych také hodnotil spolupráci nového litrového tříválce a sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Jedinou, vcelku zásadní pihou na kráse se může jevit cenová politika u testované dvacítky. Model Hyundai i20 startuje na 269 990 Kč včetně DPH, a to v rámci limitované nabídky Best of Family.

Námi testovány vůz, který disponoval nejvyšší výbavou STYLE, novým přeplňovaným tříválcem, automatickou převodovkou DCT a paketem PREMIUM se ze základní ceny 284 990 Kč včetně DPH vyšplhal na cenovku 548 890 Kč včetně DPH. Ano, jedná se sice o velmi dobře vybavený model, ale například v kontextu s její boleslavskou konkurencí je cena jednoduše vysoká.

 

 

Komentáře