Hyundai i30 SR pro Austrálii

Sebevědomí korejské automobilky Hyundai v posledních letech je prakticky nezastavitelné. Na všechny světové trhy chrlí jeden zajímavý model za druhým a stranou nezůstávají ani specifické verze určené pro daný konkrétní trh. Dnes se například podíváme na model i30 ve specifikaci SR, který se tento týden poprvé oficiálně ukázal veřejnosti v australském Sydney a který bude představovat zatím nejsilnější variantu tohoto oblíbeného hatchbacku.

O pohon této verze se stará zážehový dvoulitrový čtyřválec propůjčený z většího modelu i40 generující výkon 130 kW (174 koní) a 213 Nm točivého momentu, což představuje nárůst výkonu o 27 koní a 35 Nm točivého momentu ve srovnání se standardní motorizací o zdvihovém objemu 1,8 litrů. Na českém trhu se ovšem s těmito motorizacemi u i30 nesetkáte. Vrcholem nabídky je totiž zážehová 1,6 GDI DOHC o maximálním výkonu 99 kW.

A zůstane to tak až do roku 2014, kdy se začne vyrábět i30 ve své nejostřejší variantě doplněná o přeplňovanou pohonnou jednotku o zatím neznámých parametrech. V úvahu připadá motor propůjčený z modelu Veloster Turbo nebo zcela nový přeplňovaný dvoulitr, který by svým výkonem mohl konkurovat vozům jako Golf GTI nebo Astra OPC či Focus ST.

Vraťme se ale ještě na chvíli k této australské specifikaci, jež se od ostatních odlišuje také novou černou maskou chladiče, 17-ti palcovými koly z lehkých slitin, LED DRLs svítilnami, zadním difuzorem a koženým čalouněním interiéru s prošíváním kontrastní červenou nití.

Komentáře