Hyundai Ioniq 5 byl vyhlášen Německým vozem roku 2022. Stačilo mu na to jenom půl roku na trhu

Hyundai IONIQ 5 byl pouhý půlrok po svém uvedení na německý trh vyhlášen „Německým vozem roku 2022“ (GCOTY – German Car of the Year). Ve finálovém kole význačné ankety nechalo elektricky poháněné, středně velké CUV za sebou rivaly, jakými jsou Audi e-tron GT nebo Porsche 911 GT3.

V anketě GCOTY spolu poměřují síly nejlepší modely automobilů, uvedené na trh v uplynulém roce a rozdělené do pěti kategorií: „Compact“ (kompaktní vozy), „Premium“ (prémiové vozy), „Luxury“ (luxusní automobily) a „Performance“ (sportovní modely). Porota 20 motoristických novinářů s mezinárodním zázemím testuje a hodnotí každý produkt z hlediska produktových vlastností, významu a připravenosti na budoucnost. IONIQ 5 se jako vítěz kategorie „New Energy“ zúčastnil finálového kola, v němž nakonec zvítězil.

„Hyundai IONIQ 5 je nejen výjimečným elektromobilem. Pro nás je to nejlepší model letošního roku,“ říká Jens Meiners, iniciátor ankety „Německý vůz roku“ a člen její poroty. „Jedinečná kombinace designu, hospodárnosti a potěšení z jízdy pomohla modelu IONIQ 5 získat nadprůměrná hodnocení ve všech kritériích, aniž by ukázal nějaká slabá místa. V našich očích je IONIQ 5 svým provozním konceptem a akumulátorovou technologií průkopnický. A přestože je ‚Německým vozem roku 2022‘, IONIQ 5 je rozhodně přitažlivý i v globálním měřítku.“

„Ocenění modelu IONIQ 5 v tak velké konkurenci dokazuje, že se nám podařilo vytvořit výjimečné vozidlo, které mezi svými konkurenty na evropském automobilovém trhu vyniká,“ říká Michael Cole, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Toto vítězství navíc ukazuje, že akumulátorové elektromobily jsou pro naše zákazníky v Evropě stále důležitější. IONIQ 5 je aktuálně lídrem naší elektrifikační strategie a urychluje realizaci vize společnosti Hyundai, jejímž cílem je mobilita s nulovými emisemi.“

Hyundai IONIQ 5: Nová éra elektrické mobility

IONIQ 5 je prvním modelem v produktové řadě nové značky IONIQ společnosti Hyundai. IONIQ 5 je zkonstruován na základě globální modulární platformy E-GMP (Electric Global Modular Platform) vyvinuté společností Hyundai Motor Group specificky pro akumulátorové elektromobily. Zákazníci mají u modelu IONIQ 5 na výběr dvě velikosti akumulátorových sad – 58 kWh nebo 72,6 kWh – a pohon všech kol nebo jen pohon zadních kol. Verze s pohonem kol zadní nápravy a sadou akumulátorů o kapacitě 72,6 kWh umožňuje maximální dojezd na jedno nabití 481 kilometrů podle metodiky WLTP.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Leaf dostane lepší baterie

IONIQ 5 nabízí pozoruhodné jízdní výkony a ultra rychlé nabíjení. Díky 800V technologii lze obě varianty akumulátorových sad nabít z 10 na 80 procent celkové kapacity během pouhých 18 minut při použití rychlonabíjecí stanice. Zákazníci mohou využívat technologii V2L (Vehicle-to-Load) k nabíjení jakýchkoli elektrických zařízení, například laptopů nebo elektrických koloběžek, a to za jízdy i ze zaparkovaného vozu.

Kromě široké nabídky variant pohonu nabízí IONIQ 5 také výjimečný interiér. Trvale udržitelný charakter vozidla umocňují přírodní materiály. Elektricky nastavitelná sedadla vpředu umožňují cestujícím nalézt ergonomicky optimální polohu sezení. Specifické nastavení sedadel vpředu vytváří v cestujících zdánlivý pocit beztíže a poskytuje jim mimořádnou oporu spodní části nohou. Elektromobil s vysokou úrovní konektivity je vybaven 12,25“ displeji pro panel sdružených přístrojů a informační a zábavní systém. Cestující mohou posouváním středové konzoly a zadních sedadel využívat vnitřní prostor ještě flexibilněji. IONIQ 5 může také tahat přívěsy s nejvyšší přípustnou hmotností až 1600 kilogramů.

Stejně jako všechny modely značky Hyundai se i IONIQ 5 dodává s bezkonkurenční pětiletou zárukou bez omezení ujetých kilometrů. Komplexní záruku na celé vozidlo doplňuje osmiletá záruka na vysokonapěťovou sadu akumulátorů s omezením na 160 000 ujetých kilometrů.

Poznámka: Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2

  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 se sadou akumulátorů 58 kWh a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 16,7; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 se sadou akumulátorů 58 kWh a pohonem všech kol v kWh/100 km: 18,1; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 se sadou akumulátorů 72,6 kWh, 19“ koly z lehké slitiny a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 16,8; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 se sadou akumulátorů 72,6 kWh, 20“ koly z lehké slitiny a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 17,9; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 se sadou akumulátorů 72,6 kWh, 19“ koly z lehké slitiny a pohonem všech kol v kWh/100 km: 17,7; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
  • Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 se sadou akumulátorů 72,6 kWh, 20“ koly z lehké slitiny a pohonem všech kol v kWh/100 km: 19,0; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
Zdroj: TZ Hyundai

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora