Hyundai ix35 Fuel Cell byl v rámci společného programu zaměřeného na propagaci vodíkových palivových článků FCH JU, podporovaného Evropskou komisí, vybrán již druhým rokem v řadě jako předváděcí vozidlo k ukázkám předností technologie vodíkových palivových článků v reálném provozu. Hyundai ix35 Fuel Cell, první sériově vyráběné vozidlo s palivovými články, bude po celý rok 2013 k dispozici k testovacím jízdám v Bruselu členům Evropského parlamentu, představitelům Evropské komise a dalším politikům.
Společnost Hyundai Motor uzavřela v říjnu 2011 první leasingovou smlouvu na vůz s palivovými články na vodík. V průběhu roku 2012 byl model ix35 Fuel Cell prezentován politikům EU, zájmovým skupinám a veřejnosti v rámci mnoha ukázkových jízd a veřejných akcí v Bruselu a na dalších místech po celé Evropě.
Sada palivových článků v modelu ix35 Fuel Cell používá patentovanou technologii Hyundai, při níž se přeměňuje vodík na elektrický proud. Ten napájí elektromotor a jediným odpadním produktem ix35 Fuel Cell se stává voda.
Vodíkové nádrže modelu Hyundai ix35 Fuel Cell lze naplnit během pouhých několika minut. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h a na jednu náplň nádrží ujede 594 kilometrů.
Technické údaje | |
Délka | 4410 mm |
Šířka | 1820 mm |
Výška | 1655 mm |
Dojezd na nádrž | 594 km |
Spotřeba | 0,95 kg H2/100 km |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 12,5 sekundy |
Výkon | 100 kW (136 k) |
Ukládání energie | LiPo akumulátor 24 kW |
Palivo | Vodík |
Výfukové plyny | Vodní pára |
Zdroj: Hyundai