Hyundai ix35 Fuel Cell je nasazen do reálného provozu

Hyundai ix35 Fuel Cell byl v rámci společného programu zaměřeného na propagaci vodíkových palivových článků FCH JU, podporovaného Evropskou komisí, vybrán již druhým rokem v řadě jako předváděcí vozidlo k ukázkám předností technologie vodíkových palivových článků v reálném provozu. Hyundai ix35 Fuel Cell, první sériově vyráběné vozidlo s palivovými články, bude po celý rok 2013 k dispozici k testovacím jízdám v Bruselu členům Evropského parlamentu, představitelům Evropské komise a dalším politikům.

Společnost Hyundai Motor uzavřela v říjnu 2011 první leasingovou smlouvu na vůz s palivovými články na vodík. V průběhu roku 2012 byl model ix35 Fuel Cell prezentován politikům EU, zájmovým skupinám a veřejnosti v rámci mnoha ukázkových jízd a veřejných akcí v Bruselu a na dalších místech po celé Evropě.

Sada palivových článků v modelu ix35 Fuel Cell používá patentovanou technologii Hyundai, při níž se přeměňuje vodík na elektrický proud. Ten napájí elektromotor a jediným odpadním produktem ix35 Fuel Cell se stává voda.

Vodíkové nádrže modelu Hyundai ix35 Fuel Cell lze naplnit během pouhých několika minut. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h a na jednu náplň nádrží ujede 594 kilometrů.

Technické údaje
Délka 4410 mm
Šířka 1820 mm
Výška 1655 mm
Dojezd na nádrž 594 km
Spotřeba 0,95 kg H2/100 km
Max. rychlost 160 km/h
Zrychlení 12,5 sekundy
Výkon 100 kW (136 k)
Ukládání energie LiPo akumulátor 24 kW
Palivo Vodík
Výfukové plyny Vodní pára

Zdroj: Hyundai