Hyundai kompletně odhalil hatchback i20

Druhá generace Hyundaie i20 se poprvé představila již začátkem srpna, ale teprve v těchto dnech korejská automobilka uvolnila kompletní sadu fotek i informací. Z těch se mimo jiné dozvíte, že se jedná o první Hyundai, plně navržený i vyráběný v Evropě.

Hned na startu dostává i20 slušně rozehrané karty – délka 4035 mm, šířka 1734 mm i výška 1474 mm jej řadí mezi lídry segmentu malých automobilů.  To stejné se dá říct o rozvoru náprav 2570 mm, který je o 45 mm delší než u předchůdce. S takovými rozměry se pak není co divit velmi štědrému vnitřnímu prostoru – cestující vpředu mají o 33 mm více místa na hlavu (celkem 1038 mm), o 24 mm více prostoru pro kolena (celkem 1098 mm) a o 15 mm více místa pro ramena (celkem 1365 mm), cestující vzadu mají 978 mm na hlavu, 794 mm pro nohy a 1350 mm pro ramena. Zavazadlový prostor má základní objem 326 litrů, což je o 31 litrů více než doposud, po sklopení zadních sedadel se pak do zadní části vejde až 1042 litrů nákladu.

Vnější vzhled pochází z evropského designového centra Hyundaie v německém Rüsselsheim a už z dříve zveřejněných skic bylo jasné, že oproti předchůdci bude novinka daleko odvážnější. Vše je produktem jazyka Fluidic Sculpture 2.0, který přinesl nejen velkou šestiúhelníkovou masku chladiče, ale také černý C sloupek, navozující pocit plovoucí střechy, nebo výrazně tvarovaná světla vpředu i vzadu. Ve vyšších verzích výbavy jsou navíc zadní reflektory celé z LED diod a doplňují tak LED diody pro denní svícení vpředu. Karosérie bude dostupná v devíti základních odstínech, čtyřech metalickým odstínech, třech perleťových odstínech a dvou odstínech na vodní bázi. 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Octavia - Auto, které bych si koupil

Interiér je z velké části (především na palubní desce a ve výplních dveří) vyroben z materiálu Thermal Plastic Olefin (TPO), který je měkký na dotek, je vysoce odolný a i při častém používání si má zachovat prvotřídní vzhled. Mezi budíky je umístěn 3,5palcový LCD displej, který zobrazuje řidiči veškeré důležité informace, na středovém panelu (ten je o 5 stupňů natočen směrem k řidiči) může být 7palcový displej multimediálního systému se satelitní navigací. Standardem je rádio s USB a AUX konektivitou, které může být za příplatek vylepšeno funkcí My Music s až 1 GB místa na hudbu, za příplatek je dostupný vyhřívaný volant, panoramatická střecha nebo parkovací asistent vpředu i vzadu. Podobně jako karosérii, i interiér si lze přizpůsobit individuálním požadavkům. Čalounění může být látkové či kožené, přičemž barva čalounění je sladěná s barvou palubní desky. Látkové čalounění je dále dostupné ve čtyřech odstínech, kožené čalounění může být prošíváno různými barvami a palubní deska nabízí obložený v klavírním laku nebo chromu. Pitný režim řidiče, spolujezdce i ostatních pasažérů ocení místo pro 1,5litrovou láhev v předních dveřích a 1,0litrovou láhev v zadních dveřích.

Mohlo by vás zajímat:  Buick se rozhodl oživit svoje 3 nejznámější modely

Karosérie je z 42% vyrobena z lehké ultravysokopevnostní oceli a v kombinaci s vyztuženými sloupky B a C, respektive víkem kufru stoupla její torzní tuhost o 81%. Nová platforma je vyrobena z vysokopevnostní oceli a oproti předchůdci nabídne lepší kvalitu jízdy, respektive menší pronikání hluku a vibrací od kol do kabiny. Hyundai dále vylepšil odhlučnění ze strany A, B i C sloupku, podlaha dostala protihlukovou podložku a opět se o něco vylepšilo  odhlučnění motoru. Došlo také k snížení aerodynamického odporu na cx = 0,30. 

Pod kapotou se objeví dvojice zážehových motorů řady Kappa s hliníkovým blokem a dvojice vznětových motorů řady U-II, které jsou sice převzaty z minulé generace, avšak díky řadě úprav plní bez problémů emisní normu Euro 6. V řadě Kappa budou dostupné jednotky s objemem 1.25 litru o výkonu 75 nebo 84 koní a 1.4 litru o výkonu 100 koní. Zatímco jednotka s nižším objemem je výhradně spojena s pětistupňovým manuálem, u čtrnáctistovky lze vybírat z šestistupňového manuálu nebo čtyřstupňového automatu. Vznětová řada U-II je zastoupena jedenáctistovkou o výkonu 75 koní a čtrnáctistovkou o výkonu 90 koní, oba v kombinaci s šestistupňovým manuálem. Zatímco vpředu najdeme nezávislé zavěšení typu McPherson, vzadu se objevuje torzní příčka. Nové přední tlumiče spolu s přepracovanou podlahou zajišťují lepší jízdní komfort, upravenému řízení s posilovačem stačí od dorazu k dorazu 2,7 otáčky a do města se hodí i zlepšený poloměr otáčení o hodnotě 5,1 metru. 

Mohlo by vás zajímat:  Subaru představí v LA koncept šesté generace modelu Legacy

Ve standardu každé i20 se objeví šest airbagů, Isofix, elektronická kontrola stability, management stability vozidla, systém Emergency Stop Signal, který při prudkém brzdění automaticky spustí varovná světla, asistent pro rozjezd do kopce a hlídání tlaku v pneumatikách. Za příplatek je možné auto dovybavit třeba hlídáním jízdy ve zvoleném jízdním pruhu

Výroba nové i20 odstartuje v říjnu letošního roku v turecké továrně automobilky v Izmitu a stane se vůbec první modelem Hyundai, který je navrženy, vyvinutý i vyráběný kompletně v Evropě. 

Zdroj: Hyundai