Hyundai míří na IAA s omlazeným Santa Fe

Současná generace Hyundaie Santa Fe měla premiéru před třemi roky ve francouzské metropoli, v rámci automobilových pravidel tak nastala doba na mezigenerační omlazení. Jihokorejci jej, po světové premiéře v JIžní Koreji, představí také na nadcházejícím frankfurtském autosalonu

Největší změnou prošel na první pohled přední nárazník s novou chromovanou lištou a odlišným uspořádáním mlhovek a LED diod denního svícení. Hexagonální maska chladiče působí díky stylizaci trojice lamel více plasticky. Světla na obou koncích auta, vzadu kompletně z LED diod, dostala upravené grafické zpracování. Rukám designérů neušel ani zadní nárazník, u nějž se měnily oválné koncovky výfuku za obdélníkové. 

Displej multimediálního systému se dočkal mírně zvětšené úhlopříčky, daleko lepší grafiky a nových ovladačů, Hyundai díky přepracovaným materiálům zároveň zlepšil pocitové vnímání kvality. Zadní lavice je posuvná v rozsahu 270 mm, což je o 15 mm více než doposud. Příplatkovou bezpečnostní výbavu doplnily autonomní brzdy, hlídání objektů za vozidlem, sledování mrtvého úhlu, inteligentní tempomat, pomocník při změně jízdního pruhu a automatické přepínání dálkových a potkávacích světel. Luxusním prvkem je 12reproduktorové audio Infinity s prostorovým zvukem, pochopitelně za příplatek.

V motorovém prostoru se objeví dvě naftové jednotky CRDi – dvoulitr má 150 koní a 400 Nm, „dvadvojka“ 200 koní a 440 Nm. Obě motorizace standardně spolupracují s manuálním šestikvaltem, silnější diesel dostane též automat se stejným počtem stupňů. Vybrané trhy se dočkají též 2.4litrového zážehového čtyřválce se 188 koňmi.

Zdroj: Hyundai