Hyundai modernizoval sedan a kombi i40

Jsou tomu už více než tři roky, co se představil model i40, tehdy nový reprezentant fluidního designu „Hjondé“. Za tu dobu už si stihl model střední třídy najít přes 100 000 zákazníků. Ti, kteří s koupí ještě váhají, se mohou těšit na aktuální facelift, zmařující se především na techniku.

Obě naftové sedmnáctistovky CRDi plní emisní normu Euro 6, navíc je kromě manuálního šestikvaltu v nabídce (pro silnější verzi) také nový sedmistupňový dvouspojkový automat s možností řazení pádly pod volantem. Pokud zvolíte slabší verzi sedmnáctistovky, dostanete 115 koní při 4000 ot./min a 280 Nm mezi 1250 – 2500 ot./min, silnější verze disponuje 141 koňmi při 4000 ot./min a 340 Nm mezi 1750 – 2500 ot./min. Dále upraven byl systém Advanced Traction Cornering, používající elektronické senzory, které se co nejvíc snaží napodobit činnost samosvorného diferenciálu během zatáčení. 

Mohlo by vás zajímat:  Indický Rapid dostal decentní modernizaci

Rozšířena byla nabídka prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. Nově můžete zvolit automatické zapínání dálkových světel v případě, že si to žádá doprava před autem, nebo rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, přičemž údaje z nich jsou přenášeny na nový TFT displej na přístrojovém panelu. A když už jsme u interiéru, novinkou je rovněž navigace s vylepšeným dotykovým ovládáním.

Nejvýraznější designovou změnou je šestiúhelníková maska chladiče s chromovanými lamelami a černým pozadím. Přepracován byl rovněž přední nárazník s LED diodovými mlhovkami, poprvé použitými u luxusní limuzíny Genesis. Přední i zadní světla mají novou grafiku, především v těch předních je patrný výrazný pás LED diod pro denní svícení. Třešničkou na dortu jsou upravená 16palcová a 18palcová litá kola.

Mohlo by vás zajímat:  Nové BMW R 18 Classic a BMW R 18: Nostalgické cestování a komfortní jízda s historickými kořeny

Zdroj: Hyundai