Hyundai odhalil novou generaci hatchbacku i20

Letošní ročník pařížského autosalonu bude patřit malým autům. Kromě nové Fabie totiž do francouzské metropole míří druhá generace Mazdy2, nový Opel Corsa a také korejský příspěvek v podobě Hyundaie i20.

Ač se to na první pohled nezdá, i20 je pro Hyundai velmi důležitý modelem, protože na mnoha trzích se jedná o nejprodávanější auto značky! Korejská automobilka tak neponechala nic náhodě a hned od začátku přichází s jasnými trumfy, kterými jsou především vnější rozměry. Délka 4035 mm se dostala nad magickou hranici čtyř metrů, rozvor náprav 2570 mm je o 45 mm delší než u předchůdce. S takovými rozměry se není co divit, že kombinovaný prostor pro nohy cestujících vpředu i vzadu je s 1892 mm nejlepší ve třídě a že zavazadelník pojme až 320 litrů nákladu.

Mohlo by vás zajímat:  Abarth 695 Competizione představen ne Frankfurtu

Už z dříve zveřejněných skic bylo jasné, že oproti předchůdci bude novinka designově daleko odvážnější. Vše je produktem jazyka Fluidic Sculpture 2.0, který přinesl nejen velkou šestiúhelníkovou masku chladiče, ale také černý C sloupek, navozující pocit plovoucí střechy, nebo výrazně tvarovaná světla vpředu i vzadu. Ve vyšších verzích výbavy jsou navíc zadní reflektrory celé z LED diod a doplňují tak LED diody pro denní svícení vpředu.

Interiér evropské specifikace na fotkách zatím nenajdete a v tiskové zprávě Hyundai pouze zmiňuje rozsáhlou interpretaci již zmíněné designové filosofie Fluidic Sculpture 2.0. Podobné je to zatím také s motory. Více informací se dozvíme na tiskové konferenci 2. října, tedy na pařížském autosalonu.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda odhalila další dva díly nové Fabie

Pomalu se tak dostáváme ke druhé dnes představené i20, která si nese přídomek Elite a je určená výhradně pro indický trh. Vzhled karosérie se od evropské i20 v podstatě neliší (s výjimkou absence LED diod vpředu i vzadu) a je to tak vůbec poprvé, co se auto s designem Fluidic Sculpture 2.0 dostane do Indie. 

Na rozdíl od evropské i20 nám Hyundai dovolil u Elite i20 nahlédnout také do interiéru, který se pyšní vcelku jednoduchými, ale přehlednými tvary. Nový je tříramenný volant, před kterým jsou umístěny klasické analogové budíky. Středový panel je opticky rozdělen na dvě části a zatímco na té vrchní najdeme rádio s interní pamětí 1 GB a konektivitou CD, MP3, USB a Aux, v té spodní se nachází ovládání klimatizace a topení. U evropské verze nelze očekávat výdechy klimatizace pro zadní cestující, stejně tak zavazadlový prostor je o 35 litrů menší.

Mohlo by vás zajímat:  Tato malá Honda je prvním japonským vozem, který vyhrál prestižní anketu Německé auto roku

Pod kapotou Elite i20 najdeme dva motory – zážehovou dvanáctistovku řady Kappa o výkonu 83 koní a vznětovou čtrnáctistovku CRDi druhé generace o výkonu 90 koní, která bude spolupracovat s manuální šestistupňovou převodovkou. Z bezpečnostní výbavy se objeví třeba přední airbagy, ABS, zadní parkovací kamera nebo zadní parkovací senzory. V Evropě bude výbava samozřejmě o něco odlišná.

##hyundaielitei20##

Zdroj: Hyundai