Po včerejším představení Kie K900, která míří do segmentu těch nejluxusnějších vozů, si dnes ukážeme dalšího Korejce, který chce pozlobit prémiovou konkurenci. Druhá generace Hyundaie Genesis je oproti předchůdci lepší a vyspělejší ve všech ohledech.
Začít můžeme hned designem ve stylu Fluidic Sculpture 2.0, který je charakteristický šestiúhelníkovou maskou chladiče a krátkými přesahy karosérie, Kromě nich má nový Genesis přední HID světlomety, LEDky místo mlhovek a blinkrů, zadní světlomety složené celé z LED diod a kola s rozměrem mezi sedmnácti a devatenácti palci.
Interiér 4990 mm dlouhého, 1890 mm širokého a 1480 mm vysokého sedanu těží především z rozvoru prodlouženého na 3010 mm a většího prostoru pro hlavu (1045 mm vpředu a 970 mm vzadu), ramena (1480 mm vpředu a 1450 mm vzadu) a kolena (1160 mm vpředu a 890 mm vzadu). Zvětšil se také objem všech úložných prostor v interiéru – konkrétně o 3,7 litru na 26,9 litru. Materiály a zpracování mají být na daleko prémiovější úrovni než doposud.
V závislosti na trhu bude pod kapotou k dispozici třílitrový šestiválec o výkonu 257 koní s točivým momentem 303 Nm, 3.3litrový šestiválec o výkonu 282 koní s točivým momentem 347 Nm, 3.8litrový šestiválec o výkonu 315 koní s točivým momentem 397 Nm nebo pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní s točivým momentem 519 Nm. Všechny motory budou exkluzivně spolupracovat s osmistupňovým automatem a pohonem zadních, případně i všech kol pomocí systému HTRAC.
Posádka bude těžit ze snížené hladiny hluku, vibrací a drsnosti (NVH), karosérie z vysokopevnostní oceli, zadní nápravy typu multi-link a řidič se poprvé dočká kolenního airbagu. Nechybějí ani moderní bezpečnostní asistenty jako varování při vybočení z jízdního pruhu, udržení v daném jízdním pruhu nebo pokročilý systém automatického parkování.
Zdroj: Hyundai