Hyundai představil koncept zábavného Velosteru

Už když jsme měli v redakci k týdennímu testu Hyundai Veloster Turbo, kritizovali jsme špatné sladění motoru s podvozkem a celkově málo zábavné jízdní vlastnosti, která u lehkého kupé s přeplňovaným motorem tak nějak čekáte. Přesný opak nyní slibuje koncept Veloster Midship, který překvapí zejména technikou.

Už to, že se o vývoj staral stejný tým, který měl na starosti také počátky vývoje závodní i20 WRC může mnohé napovědět. Velosteru, který vyniká především netradičním řešením dveří, chybí ve verzi Midship zadní sedadla. Ta nahradil uprostřed uložený přeplňovaný zážehový čtyřválec Theta GDI, který má výkon 300 koní!

Díky krátkému rozvoru a umístění motoru hned ze předními sedadly slibuje Hynudai ideální rozložení hmotnosti a přilnavost při projíždění zatáček. Zábavu za volantem má pomoci docílit rovněž pohon zadní kol, zesílené šasi a odlehčené hliníkové zavěšení. 

Pokud pomineme divoké zbarvení v kombinaci bílé a modré, je Veloster Midship přitažlivý i vzhledově. Velké karbonové křídlo spolu s krytem motoru navazujícím na linii střechy doplňují nasávací otvory v zadní nárazníku, před zadními blatníky a na kapotě motoru. Vyniknou rovněž černě lakovaná kola

O sériové výrobě auta jako takového se neuvažuje, protože má za cíl pouze ukázat možnosti šasi modelu Veloster. Některé prvky by se však do série dostat mohli a to ať už na závodních derivátech nebo i silničních modelech.

Zdroj: Hyundai