Hyundai představil novou generaci SUV ix35

Vůbec první generace kompaktního SUV značky Hyundai nesla celosvětově název Tucson. Generace druhá si jej ponechala pouze pro Severní Ameriku nebo domácí Jižní Koreu, Evropan se dočkal Hyundai ix35. Dnes představené třetí pokračování se znovu vrací na začátek, takže se v Nošovicích bude opět montovat Tucson.

Vzhled karosérie o délce 4475 mm, šířce 1850 mm a výšce 1645 mm hodně připomíná (alespoň vpředu) Santa Fe a nedávno představené malé SUV ix25. Jestli je to na škodu nebo ne nechám na individuálním názoru, doplním pouze, že hlavní světla, vizuálně propojená s notně chromovanou maskou chladiče, využívají LED diod. Ty najdeme také v předním nárazníku, zde určené pro denní svícení. Zajímavým prvkem je mírně dozadu posunutý A sloupek, čímž vzniká čistší vzhled profilu. Z něj zaujmou dále velká litá kola a decentní oplastování karosérie, asi kdyby se někdo vydal do terénu. Zadní partie již tradičně u Hyundaie vynikají především menší zasklenou plochou. Zde se k tomu navíc přidávají světla podobná těm u i20 a stříbrně lakovaný plast v nárazníku. Možná lehce kontroverzní.

Mohlo by vás zajímat:  BMW ukázalo druhou generaci X6

Naopak interiér, ačkoliv nemusí na první pohled oslnit, si zaslouží pochvalu. Především v tom smyslu, že se od vizuální i uživatelské komplikovanosti vrací zpátky k jednoduššímu schématu. Na přiložených fotografiích je zjevně nejvyšší verze, které nechybí čalounění červenou kůží Wine a multimediální systém s navigací TomTom. Ta má být až třikrát rychlejší než předchůdce a spolu s ní dostane zákazník také sedmileté předplatné ke služně TomTom Live. Dobrou zprávu pro cestující představuje nárůst rozvoru náprav na 2670 mm i základní objem kufru 513 litrů. Ve výbavě se pak kromě již zmíněné navigace můžou objevit ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla či parkovací asistent.

Mohlo by vás zajímat:  Renault K MKR Adventure - Nová česká technika pro Dakar

Pod kapotou se objeví pouze jednotky, plnící emisní normu Euro 6. Základem je zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 135 koní, kterou v zážehové větvi doplňuje přeplňovaná šestnáctistovka T-GDI o výkonu 176 koní. Základní naftová sedmnáctisovka produkuje 115 koní, větší dvoulitr má 136 nebo dokonce 184 koní. Standardem pro všechny motorizace je šestistupňová manuální převodovka, ta může být v případě naftových dvoulitrů nahrazena šestistupňovým automatem a v případě 1.6 T-GDI sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. 

Bezpečnostní výbava bude standardně či za příplatek obsahovat varování při vybočení ze zvoleného jízdního pruhu, sledování dopravy za vozidlem s rozsahem 180 stupňů, hlídání mrtvého úhlu se čtením dopravních značek s rychlostním omezením, aktivní kapotu a autonomní brzdění se třemi režimy fungování. Premiéra se odehraje za dva týdny v Ženevě, prodej Tucsonu z Nošovic se rozběhne ve druhé polovině letošního roku.

Mohlo by vás zajímat:  Volvo představí v Detroitu koncept nové XC90

Zdroj: Hyundai