Hyundai představil sportovněji vypadající i20

Příchod třídveřového Hyundaie i20 byl samotnou automobilkou předpovídán již začátkem září. Ačkoliv se nejedná o první malý hatchback s trojicí dveří a logem jihokorejského výrobce, poprvé bylo použito lépe prodejné označení Coupé.

V porovnání s klasickým hatchbackem je změn možná víc, než byste čekali. Především linie střechy je o 25 mm nižší, což spolu s více zkosenými sloupky dodává vozu dynamičtější profil. Pozměněna byla i přední část s větší hexagonální maskou chladiče, vzadu je pro změnu nové víko kufru s integrovaným spoilerem a o něco málo větší skupinová světla. Pokud budete chtít dát prostor ukázat své emoce, nabízí Hyundai unikátní oranžovou barvu Tangerine, jdoucí ruku v ruce s oranžovým interiérem, a nová 17palcová kola. 

Mohlo by vás zajímat:  Proton se pokusí zachránit hatchbackem Iriz

V přímém (číselném) porovnání s hatchbackem vynikne o 10 mm delší karosérie (celkově 4045 mm) s výškou 1449 mm a šířkou 1730 mm. Kufr pojme 336 litrů, což znamená nárůst o 10 litrů. Motorová paleta je shodná s praktičtějším sourozencem a zahrnuje zážehové agregáty 1.25 (84 k a 122 Nm) a 1.4 (100 k a 134 Nm), respektive vznětové agregáty 1.1 CRDi (75 k a 180 Nm) a 1.4 CRDi (90 k a 240 Nm). Nejslabší benzínová jednotky je kombinována s pětistupňovou manuální převodovkou, ostatní motory mají standardně o stupeň více. Zážehová čtrnáctistovka pak může být navíc vybavena čtyřstupňovým automatem.

Mohlo by vás zajímat:  Tata Nano vstoupí v roce 2015 na americký trh!

Zdroj: Hyundai