S pseudoterénním provedením Hyundaie i20 jsme se mohli poprvé setkat v polovině března, kdy se varianta Active ukázala v Indii. A protože v Evropě mají podobná auta úspěch, přispěchali s ním Jihokorejci také sem.
Čekáte-li nějaké výrazné odlišení od podobně koncipované konkurence, pak můžete rovnou přepnout na jiný článek. I20 Active dostala upravené odpružení s o 20 mm větší světlou výškou, na níž navazuje plasty obehnaná karosérie (v předním i zadním nárazníku se stříbrným lakováním) s výraznějším tvarováním podběhů a stříbrnými střešními ližinami. Povedeným detailem jsou kulaté mlhovky na obou koncích vozidla. Pokud proti sobě postavíte klasickou i20 a i20 Active, jistě si všimnete opačného tvaru předního nasávacího otvoru či standardních LED diod pro denní svícení.
Interiér se až na zvýšenou pozici sedadel nezměnil, proto se můžeme přesunout pod kapotu. Zde úřaduje nový přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 100 nebo 125 koní, který se začátkem příštího roku objeví i u klasické i20. Slabší varianta má přinést především úsporu paliva, ta silnější (překvapivě) chce být atletem bez odříkání. Kdo nemá rád přeplňované benzínové tříválce, může sáhnout po čtyřválcové atmosférické čtrnáctistovce o výkonu 100 koní nebo dieselu 1.4 CRDi o výkonu 90 koní.
Zdroj: Hyundai