HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDi, 4×4 – český oblíbenec

Aktuálně jsme se svezli se stálicí od značky Hyundai. Jedná se o rodáka z Nošovic, jedná se o Hyundai Tucson, který nám v minulém týdnu dělal příjemnou společnost v rámci redakčního testu. Pro tentokrát se nám do rukou dostalo jeho nejsilnější naftové provedení s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Style, navíc s paketem Premium. Výbava, motorizace a paket Premium vystřelí jeho základní cenu 499 000 Kč, která mi osobně nepřijde vůbec špatná, k necelému milionu korun (přesněji se jedná o 927 890 Kč).

Hyundai Tucson se do vkusu českých zákazníků zcela jistě trefil, jeho přítomnost na komunikacích je hojná a jeho služeb využívají dokonce příslušníci sboru „pomáhat a chránit“. Jedná se o prostorný a pohledný vůz, navíc zastupující kategorii SUV. Vypadá to tedy na ideální kombinaci.

Ano, vnější vzhled vozu opravdu líbivý je. I když možná trochu prvoplánově, ale je. Mohutná přední maska s velkými světlomety, které se výrazně uplatňují v boční části vozu, vypadá prostě dobře. Nejvíce bych ale pochválil boční profil, ten svým členěným dodává vozu na mohutnosti a s tím spojenou pocitovou stabilitu a bezpečnost. Tento efekt je decentně zjemněn chromovanou linkou, která lemuje spodní část oken a elegantně navazuje na lízátko zadních, pátých dveří. Paket Premium sebou přináší devatenáctipalcová kola, která Tucson posouvají tzv. o level výše. Jednoduše na voze vypadají výborně. Zadní partie mohutnost celého vozu jen potvrzuje, zde pouze překvapí dvojice chromovaných koncovek výfuku, které jsou poměrně výrazné a lehce historicky orientované pouze k pravé straně.

Interiér vozu Vás bohužel nikterak výrazně nenadchne, ale ani neurazí. Je takový jednoduchý a až lehce strohý, přesto přehledný a prostorný. Palubní deska by zasloužila něčím oživit. Její tvary moc nekomunikují s vnějším pojetím vozu a jistá neutralita je zde až moc patrná. Pochválil bych však její zpracování a měkčený materiál, který je zde hojně zastoupen. Co je potřeba dále pochválit, je vnitřní prostor vozu, kterého je dostatek jak na předních, tak zadních pozicích. Sedadla jsou pohodlná a prostorná, u testované verze potažená kůží s možností vytápění a ventilace. Kufr, ve kterém je umístěna plnohodnotná rezerva nabídne 488l prostoru. Ten je navíc přístupný elektronicky otevíravými dveřmi. Třešničkou na dortu celého interiéru testovaného vozu, bylo panoramatické odsuvné střešní okno. Jeho rozsah je opravdu velký a interiéru vozu tak dodává jistý punc elegance.

Jak jsem již v úvodu zmiňoval, testovaný vůz byl bohatě vybaven a disponoval nejsilnějším naftovým motorem v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Nejedná se tedy úplně o specifikaci, která bude mezi zákazníky tou nejprodávanější. Jedná se však o kombinaci, která Tucsonu velice sedí. Motor je se svými 185 koňmi velmi potentní a překvapivě tichý. O dobré kvalitě jeho podvozku se toho napsalo již mnoho a my to můžeme jen potvrdit. Svižnější okreskové tempo nedělalo objemnému Tucsonu sebemenší problém. Jako zástupce kategorie SUV, navíc s pohonem 4×4 by Tucson neměl mít problém ani s menším terénem. Mimo komunikace jsme ho v rámci testu samozřejmě vytáhli, a opravdu žádný problém nenastal, jeho průchodnost terénem je adekvátní. Vůz je navíc vybaven pohonem všech kol s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou s možností jejího pevného uzamčení, nebo asistentem pro jízdu z kopce. Jízda terénem v kombinaci s automatickou převodovkou je bezproblémová a plynulá. Kombinace potentního motoru a automatické převodovky dostala průměrnou spotřebu vozu na hodnotu 8,0 l/100km. To není nikterak pozitivní hodnota, musíme však mít na paměti, že se jedná zástupce kategorie SUV. Celkově lze však jeho jízdní projev pochválit, a to i na testovaných pneumatikách 245/45 R19, se kterými žehlil nerovnosti na komunikacích s velkým klidem a přehledem.

Hyundai Tucson je pohledným vozem oblíbené kategorie SUV, navíc Vám nabízí dostatek vnitřního prostoru a zajímavou základní cenu. Právě prostor a cenová politika jsou dle mého názoru aspekty, které tento vůz prodávají. Vyšší vybavenost, automatická převodovka, silná naftová motorizace nebo pohon 4×4, to vše jsou jen prvky jisté individualizace, která však vychází z fungujícího základu.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Nissan Micra TEKNA DCi 90 – pátá generace s dieselem pod kapotou