Hyundai Tucson N LINE 1.6 T-GDi DCT– sportovní charakter pro rodinné SUV

0

Po nedávno testovaném modelu i30 Fastback N Line zde máme dalšího zástupce této atraktivní kategorie, v rámci které automobilka Hyundai obohacuje své základní modely a dodává jim dynamický styl a sportovní charakter.

Naším testem aktuálně prošel model Tucson, který jako první SUV přichází s výbavou N Line. Testovaný kousek disponoval přeplňovanou benzínovou šestnáctistovkou, sedmistupňovým automatem DCT a pohonem všech kol.

Ostřejší rysy převážně pro přední partii

Model Tucson jsem si již dávno oblíbil pro jeho robustnost a celkem dynamický styl. U verze N Line pak toto platí dvojnásob. Stran přední partie se zaměřme převážně na nárazník a mřížku masky chladiče. Nárazník disponuje ostřejšími rysy a dynamickou linkou pro denní svícení. Maska chladiče pak černou barvou a tmavě chromovaným rámečkem.

Dalšími výraznými černými doplňky verze N Line jsou vnější zpětná zrcátka, zadní spojler nebo černé vnitřní plochy předních světlometů. Celkový sportovní dojem pak podtrhují slušivá opět černá „devaténáctipalcová“ kola, která jsou obuta do pneumatik o rozměru 245 / 45 R19.

Hyundai Tucson N Line je po stránce vnějšího designu dalším povedeným kouskem, aktuálně testovaná červeno-černá kombinace mu skvěle padla a z běžného, na českých silnicích hojně vídaného, vozu udělala celkem originální kousek.

Interiér i nadále nabízí prostor a kvalitní zpracování

Interiér Tucsonu N Line působí velice elegantně. Kombinace černé a červené se z exteriéru pozvolna přesunula i do interiéru. Decentní červená je zde zastoupena v prošívání volantu, palubní desky, nebo samotných sportovních sedadlech. Ty jsou stran materiálu v kombinaci kůže a semiše. Červenou linkou a logem „N“ disponuje také volič automatické převodovky. Samozřejmostí jsou sportovní hliníkové pedály.

Mohlo by vás zajímat:  Jaguar F-Pace 25d AWD – šelma s naftou v žilách

Palubní deska, stejně tak jako středový tunel disponuje přehledným uspořádáním jednotlivých ovladačů. Jejím těžištěm je displej palubního infotainmentu, který disponuje osmi palcovou úhlopříčkou. Zobrazení a odezva displeje fungují velmi dobře, kromě navigace nebo rádia si zde můžete zvolit zobrazení jednotlivých kamer, dále pak také zobrazení v 360-ti stupňovém formátu.

Hyundai Tucson N Line nabídne 488 litrů zavazadlového prostoru, 1478 litrů při sklopeném opěradle zadního sedadla, obojí pak v případě přítomností plnohodnotného rezervního kola.

Interiér Hyundaie Tucson je pro mě ergonomicky dobře řešený, kvalitně zpracovaný a ve verzi N Line doplněný o jednotlivé líbivé detaily.

Motorizace

Paleta nabízených motorizací je, v případě Tucsonu N Line, dvojí. K dispozici je benzínová přeplňovaná šestnáctistovka, která je kombinována buď s automatem, nebo manuálem, dále je na výběr buď s pohonem pouze přední, nebo obou náprav. Další variantou je naftový přeplňovaný dvoulitr, který je k dispozici buď s manuálem, nebo osmistupňovým automatem, vždy však s pohonem obou náprav. Dále je však v nabídce také s Mild-Hybridní technologií, která obdobně jako klasická dvoulitrová nafta již prošla naším redakčním testem.

Zpět ale k testovanému provedení N Line, které disponovalo, ke sportovnímu charakteru vozu celkem adekvátní, benzínovou přeplňovanou šestnáctistovkou 1,6 T-GDi 130 kW, která spolupracovala se sedmistupňovým dvouspojkovým DCT automatem a byla vybavena pohonem všech kol HTRAC.

Mohlo by vás zajímat:  Za volantem legendy: Jaguar XJS V12 - následovník legendárního E-type

Tento systém pohonu obou náprav pak zcela automaticky v návaznosti na aktuální trakci pracuje s distribucí točivého momentu na jednotlivé nápravy. S tím, že v extrémních podmínkách je na zadní nápravu schopen přesunout až 50% točivého momentu. O aktuálním rozložení sil, které prakticky nepociťujete, vás Tucson informuje na displeji umístěným mezi budíky v rámci kapličky přístrojů.

Spolupráce testovaného motoru a převodovky je příjemná, uživatelsky velmi komfortní. Motorizace nabídne kultivovaný a tichý chod, překvapila mě však svým značným apetitem, do jisté míry možná zapříčiněný svojí syrovostí, nicméně spotřeba testovaného vozu se během týdenního testu pohybovala okolo 10-ti litrů.

Podvozek a řízení se ve verzi N Line dočkali jisté optimalizace. Konkrétně tedy elektrického posilovače řízení MDPS (Motor Driven Power Steering) a vylepšeného nastavením podvozku. Vinuté pružiny jsou, dle údajů výrobce, o 5% tužší vzadu a o 8% tužší vpředu. A tužší podvozek je na jeho jízdním projevu opravdu znát. Kombinace širokých a vysokých pneumatik umí občas celkem nemile překvapit, vůz je totiž celkem náchylný k náhlým změnám směru díky vyjetým kolejím ve vozovce.

N Line a jeho hodnocení

S hodnocením začněme u jeho pořizovací ceny. Pro porovnání, klasický Tucson v základní výbavě s benzínovou šestnáctistovkou (1,6 GDi 97 kW), manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem pouze přední nápravy pořídíte s aktuálním zvýhodněním již od 449 990 Kč včetně DPH. 

Verze, výbava N Line pak, opět se zvýhodněnou pořizovací cenou, startuje na částce 659 990 Kč včetně DPH a to s přeplňovanou benzínovou šestnáctistovkou (1,6 T-GDi 130 kW), šestistupňovým manuálem a pohonem pouze přední nápravy.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Subaru Impreza WRX STI

Zaměřím-li se na konkrétní testovaný kousek, tak zde si musíte připlatit 90 000 Kč za automatickou převodovku a pohon AWD, dále 40 000 Kč za paket PREMIUM (disponující elektricky a bezdotykově ovládanými 5. dveřmi, audiosystémem Krell a 360 st. kamerovým systémem), za panoramatické střešní okno 25 000 Kč a rázem jste na částce 814 990 Kč včetně DPH. 

Cenová politika značky nabízí zajímavé pořizovací ceny základních verzí, bohužel následné příplatky za „lepší“ motorizace, převodovky či pohon AWD jsou celkem výrazné a výslednou cenu od té základní celkem znatelně oddalují.

Všeobecně však musím tento, stran prodejnosti velmi úspěšný, model hodnotit jedině pozitivně. Nabízí celkem umírněný, přesto pohledný vnější vzhled, prostorný a kvalitně zpracovaný interiér a rozumnou základní pořizovací cenu

Dynamická výbava N Line pak tomuto modelu dodává další rozměr v podobě sportovnějších jízdních vlastností, a hlavně pak v podobě líbivého a dynamického vnějšího pojetí.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora