Hyundai vstupuje do světa velkých dodávek

Ačkoliv ve své domovině nabízí Hyundai hned několik užitkových či nákladních automobilů, do Evropy se za poslední dobu stal jediný – středně velký model H-1, který je k dispozici v osobním či užitkovém provedení. Hyundai si však myslí i na tu část trhu, v níž tradičně vládne Ford Transit nebo Mercedes-Benz Sprinter – tedy na segment velkých užitkových automobilů.

Do toho automobilka vstoupí s modelem H350, který je navíc vůbec prvním užitkovým automobilem, speciálně navrženým pouze pro evropský trh. Alfou a omegou této kategorie je různorodost nabízených verzí. H350 bude k dispozici zatím se třemi typy karosérie – klasický skříňový Van se dvěma nebo třemi místy, osobně laděný Bus pro 14 – 15 osob a valník s možností dodatečné montáže nástavby. Zatímco na Van bude stačit řidičák do 3,5 tuny, Bus bude mít celkovou hmotnost 4 tuny, takže na něj budete potřebovat řidičský průkaz skupiny D.

V závislosti na zvolené verzi disponuje H350 délkou 5515 mm, šířkou 2038 mm, výškou 2685 mm a rozvorem náprav 3435 mm, respektive délkou 6195 mm, šířkou 2038 mm, výškou 2690 mm a rozvorem náprav 3670 mm. Nákladový prostor skříňového modelu dostal 14 kotvících bodů, 12voltovou zásuvku a při délce 5,5 metru má 3100 mm na délku, respektive 3780 mm při délce 6,2 metru, 1955 mm na výšku a 1795 mm na šířku (mezi podběhy je 1380 mm). Podle Hyundaie pojme až pět europalet o standardizovaném rozměru 1200 x 800 x 900 mm nebo 10,5 m3 nákladu v případě kratší verze, respektive 12,9 m3 v případě delší verze. Mezi nákladem a kabinou je ocelová přepážka, která může být na přání vybavena oknem pro kontrolu nákladu. Přístup do nákladového prostoru zajišťuje dvojice křídlových dveří (na přání se sklem místo plechů), otevíratelná pod úhlem 180 nebo 270 stupňů, při jejichž plném otevření vznikne prostor široký 1538 mm. Ve výbavě jsou rovněž boční posuvné dveře, po jejichž otevření se objeví průzor široký 1279 mm. Za auto navíc lze zapřáhnout až 2,5 tuny těžký přívěs.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan NT500 - Nový pracant

Designem karosérie, především šestiúhelníkovou maskou chladiče, se H350 hrdě hlásí do rodiny modelů Hyundai. Přední nárazník vypadá nejen docela k světu, ale hlavně dostal boční nášlapy, takže se při čistění lépe dostanete k přednímu oknu. Zajímavě tvarované přední lampy mohou být za příplatek vybaveny projektorovými výbojkami s LED diodami pro denní svícení, LEDky najdeme také v blikačích, integrovaných do velkých zpětných zrcátek. V zadní části nešlo ni moc vymyslet, Hyundai tak alespoň za příplatek nabídne nárazník s nášlapem pro lepší přístupnost nákladového prostoru. Zajímavý je koeficient odporu vzduchu pouze 0,369, i standardní 16palcová litá kola.

Mohlo by vás zajímat:  Zmodernizované Movano dostalo Start/Stop a zvýšení hmotnosti taženého přívěsu

Vnitřek H350 se již velmi výrazně přiblížil běžným osobním modelům značky. Zvlášť, když zvolíte vyobrazenou konfiguraci s Androidem vybaveným multimediálním systémem s osmipalcovou barevnou obrazovkou, 3D navigací, audiosystémem i videosystémem. Jeho součástí je i zadní parkovací kamera včetně kamery na střeše, ukazující 135stupňové panorama za vozidlem. Ve standardní výbavě je třeba rádio s CD přehrávačem a MP3/USB/Bluetooth/iPod konektivitou, multifunkční volant, elektrická okna vpředu nebo 4,2palcový TFT LCD displej na přístrojovém panelu, zobrazující aktuální informace o vozidle. Součásti nového ventilačního systému s filtrem je i klimatizace, s možností výdechů pro zadní sedadla. Jak už bylo řečeno v úvodu, užitková verze je k dispozici se dvěma nebo třemi místy vpředu, přičemž nabízí 1414 mm prostoru pro hlavu řidiče a 1071 mm pro jeho nohy, oboje je (jak jinak) nejlepší ve třídě. Bus se 14 – 15 místy k sezení má pro změnu interiér o délce 3788 mm a kufr o délce 540 mm, opět nejlepší hodnoty ve třídě. Za příplatek navíc mohou být elektricky posuvné dveře na obou stranách a to včetně nášlapů. Nad hlavami cestujících jsou navíc úložné boxy. 

Pod kapotou bude výlučně 2.5litrový turbodiesel CRDi s přímým vstřikováním ve dvou výkonových variantách. Slabší má 150 koní a 373 Nm, silnější 170 koní a 422 Nm. Oba motory jsou vybaveny systémem ISG a splňují emisní normu Euro 5. Poháněná jsou zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Podvozek má nezávislé zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson, na druhém konci najdeme tuhou zadní nápravu s horizontálními listovými pružinami, které jsou vyrobeny z kompozitu. Na konstrukci samonosné karosérie i podvozku byla až ze 75% použita vysokopevnostní ocel a v kombinaci se sofistikovaným bočním rámem s přesahující strukturou je H350 podle crash testů nejbezpečnějším autem své třídy. A když jsme u bezpečnosti, tak na všech čtyřech kolech najdeme kotoučové brzdy, standardem je také elektronicky řízeným stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamic Control), který automaticky předvídá možnost ztráty přilnavosti zadních kol a ve spolupráci s brzdovým asistentem dokáže auto rychle a bezpečně zastavit. Přímo na tento systém je vázán i tzv. Emergency Stop Signal (za příplatek), který pulzováním zadního brzdového světla upozorní řidiče za vozidlem o nenadálé potřebě prudce zabrzdit. O bezpečnost se dále stará airbagy řidiče a příplatkový airbagy spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, příplatkový hlídač při vyjetí z jízdního pruhu v kombinaci s předním a zadním parkovacím asistentem, tempomat nebo systém Roll Over Mitigation, zabraňující vysoké dodávce převrátit se při zatáčení. 

Mohlo by vás zajímat:  Opel Vivaro a Renault Trafic v detailnějším představení

Zdroj: Hyundai