I KLDR má svou vlastní automobilku

Severní Korea nebo chcete-li KLDR momentálně hýbe světem především díky hrozbám jaderných útoků. Málo lidí však ví, že i v této jinak striktní zemi mají svou vlastní automobilku

Ta se jmenuje Pyeonghwa Motors. Založena byla v roce 1999 díky společnostem Unification Church (Jižní Korea) a Ryonbong General Corp. (Severní Korea). Mezi klíčové lidi se řadí ředitel podniku – Park Sang-Kwon a samozřejmě severokorejská vláda v čele s Kim Čong-unem. Není bez zajímavosti, že Pyeonghwa Motors je jedinou společností v zemi, která může vyrábět a prodávat nová i ojetá auta. Navíc je to také jediná společnost, která má kolem silnic i v televizi oficiálně posvěcené reklamní panely a spoty

Mohlo by vás zajímat:  Máte na ně? Většina lidí bohužel ne! Kolik stojí nejdražší letošní vozy?

Tolik by stačilo k úvodu. Nyní se podíváme na výrobní program značky. Ten vychází především z licenčních modelů. V současném portfoliu najdeme přeznačené modely Fiatu, SsangYongu a čínských značek Brilliance nebo Shuanghuan. Posledním automobilem je jakási směs Hyundaie Santa Fe a Kie Sorento. Oboje v předchozích generacích. 

K hlavním modelům patří kompaktní Hwiparam, který se momentálně nabízí již ve třetí generaci. Na rozdíl od té první (odvozená od Fiatu Palio) má třetí generace kořeny v Číně a konkrétně u Brilliance. Od roku 2004 je v nabídce terénní pickup Ppoggugi, který je momentálně nabízen taktéž ve třetí generaci. O něco luxusnější je verze Ppoggugi 4×4, což není nic jiného, než ona slátanina Hyundaie a Kie. V nabídce nechybí ani ryze užitkový vůz. Dodávka nebo malý minibus Samcheonri má své kořeny u některé z mnoha verzí Toyoty Hiace, která byla později prodána v licenci do Číny. Posledním modelem je velká limuzína Junma, která vychází z jihokorejského SsangYongu Chairman H.

Mohlo by vás zajímat:  Chování při policejní kontrole může rozhodnout o trestu. Jsou věci, které raději nedělat

Pokud Vás zajímají čísla výroby, tak moc velká nejsou. V roce 2003 vyrobila automobilka 314 automobilů, o dva roky později rovných 400 automobilů. Přitom továrna má kapacitu 10 000 automobilů, takže se není co divit, že loni v zimě bylo oznámeno postupné zrušení automobilky. Severokorejci prostě na nová ani ojetá auta nemají. 

Na přiložených videích najdete reportáž z továrny firmy Pyeonghwa Motors a také jakýsi spot na první generaci sedanu Hwiparam. Ve fotogalerii se pak nachází kompletní přehled automobilů, které byly nebo jsou v KLDR produkovány. 

Mohlo by vás zajímat:  Při výběru nového vozu hledí řada lidí pouze na trendy

##KLDR1##

##KLDR2##

Zdroj: wikipedia.org, Pyeonghwa Motors, carscoops.com