Jako by na světě nebylo dost supersportů s šílenými cenovkami, do série míří vůz se jménem Icona Vulcano. Za jeho tvorbou stojí řada zajímavých lidí a tak není překvapením výkon až 950 koní produkovaný hybridní soustavou.
Icona je italská společnost s hlavním sídlem v Šanghaji. V první polovině letošního roku představila dvoumístný supersport s názvem Vulcano. Jeho design má na svědomí Samuel Chuffart, který má zkušenosti z designérských středisek Nissanu a Jaguar-Land Roveru. Výsledkem jeho práce pro Iconu je dravě působící vůz, který spojuje čistě funkční prvky se zajímavými linkami do harmonického celku.
Na pohonné soustavě vozu pracoval Claudio Lombardi, jehož životopis obsahuje vedení technického týmu Ferrari, Lancia nebo Aprilia. A to nejen v oblasti silničních strojů, ale také závodních speciálů. Díky tomu můžeme od Icony Vulcano očekávat opravdu hodně!
Základní verzí bude Vulcano H-Turismo V12 s atmosférickým dvanáctiválcem o objemu 6.0 litru. Ten je spojen s elektromotorem a systémem podobným KERS z Formule 1, které společně pohání zadní kola. Kombinovaný výkon soustavy je až 950 koní, což umožní zrychlení z klidu na 200km/h za méně než 10 sekund a maximální rychlost se odhaduje na 350km/h.
Kromě této verze do silničního provozu bude Icona nabízet i okruhovou variantu Vulcano H-Competizione. Ta dostane twin-turbo V6 o objemu 3.8l a dvojici elektromotorů. Klasický zážehový motor se postará o roztáčení zadních kol, elektromotory dostanou na starost ta přední. Celkový výkon soustavy je 870 koní, zatímco brzdovou soustavu dodá společnost Brembo se svými karbon-keramickými, šestipístkovými modely GT-R.
První zákazník by se svého vozu mohl dočkat v průběhu příštího roku, přičemž Icona čeká na další objednávky. Základní cena vozu se odhaduje v okolí 2.5 milionu liber, což v přepočtu činí zhruba 81 milionů korun.
##Vulcano##
Zdroj: gtspirit.com, iconavulcano.com