O popularitě segmentu sedanů s celkovou délkou pod čtyři metry jsme v souvislosti s indickým trhem psali již při představení Taty Zest loni v únoru. Jeho přímým konkurentem je přitom Maruti Suzuki Swift DZire, tedy nic jiného než nám známý hatchback se stupňovitou zadní částí.
A právě indicko-japonský sedan aktuálně prošel faceliftem, který ho sice od dárcovského hatchbacku o něco odlišil, příbuznost však stále zapřít nelze. 3995 mm dlouhá, 1695 mm široká a 1555 mm vysoká karosérie se vedle neobvyklé světlé výšky 170 mm pyšní novým designem hlavních světlometů s tmavým pozadím, přepracovanou maskou chladiče, od třetí linie výbavy standardně chromovanou, chromovanými rámečky kolem mlhových světlometů a od třetí výbavy též zpětnými zrcátky s integrovanými indikátory změny směru jízdy. Zadní část i nadál zdobí krátké víko kufru spolu s chromovanou lištou a expresivně tvarovanými světlomety. Hned čtyři ze sedmi odstínů karosérie jsou nové (modrá Alp, černá Cave, šedá Magma, červená Sangria) a přepracováním prošel též design litých kol, opět standardem od třetího výbavového stupně.
Interiér je při rozvoru náprav 2430 mm standardně pětimístný, pohodlněji se ale na zadních sedačkách budou cítit jen dva dospělí. Design z velké části odpovídá i v Evropě prodávanému Swiftu, na dostupných fotkách je pak vidět nejvyšší výbava s rádiem, multifunkčním volantem a elektricky ovládanými okny všech dveří. Jinak převážně slonovinové nebo černé plastové plochy můžou oživit dřevěné dekory nebo chromované kliky dveří. Zajímavostí je indická skladba jednotlivých stupňů výbavy. U základního modelu například nenajdete žádný airbag, rádio, elektrická okna, stavitelné sedadlo řidiče nebo mlhovky, ale manuální klimatizaci nebo posilovač řízení dostanete vždy. Facelift se vzhledu kabiny vůbec nedotkl, přinesl však několik nových prvků výbavy, mezi nimi multifunkční volant, startování tlačítkem, zadní parkovací senzory nebo elektrické ovládání kufru.
Pod kapotou je vedle zážehové dvanáctistovky vlastní výroby o výkonu 84,3 koně při 6000 ot./min s točivým momentem 115 Nm při 4000 ot./min rovněž naftová třináctistovka DDiS původem od Fiatu o výkonu 75 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 190 Nm při 2000 ot./min. Standardem je pro obě jednotky pětistupňová manuální převodovka, benzínový motor může být na přání vybaven čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Po technické stránce je vpředu zavěšení typu MacPherson, vzadu potom naleznete torzní příčku. Přední brzdy jsou kotoučové s ventilováním, vzadu však brzdí klasické a dnes již poměrně zastaralé bubny.
O výbavě už zmínka byla, jednotlivé výbavové stupně však řečeny nebyly. Pro benzínový motor mají označení LXi, LXi (O), VXi a ZXi, u naftového motoru jsou to LDi (odpovídající druhému benzínovému stupni), VDi a ZDi. Vypisovat zde výbavu jednotlivých stupňů by bylo zbytečné, zmínit však nejdůležitější prvky není na škodu. Čelní airbagy, rádio s CD, USB a 4x repro, elektrická zrcátka s blinkry, mlhovky, zatmavená světla a zadní elektrická okna jsou například součástí stupně VXi/VDi, ABS stupně ZXi/ZDi nebo VXi s automatem a výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací senzory nebo automatická klimatizace linie ZXi/ZDi. Cena za nejnižší stupeň LXi je 507 883 rupií (cca 200 000 korun), nejlevnější naftová linie LDi přijde na 599 523 rupií (cca 237 000 korun). Pokud budete chtít nejvyšší výbavu, naúčtuje si Maruti 680 000 rupií (cca 268 000 korun) za benzínový motor a 781 000 rupií (cca 308 000 korun) za naftový motor.
Zdro: Maruti Suzuki