Indický Rapid dostal decentní modernizaci

Na světě máme momentálně tři typy Škody Rapidevropskou s karosérii hatchback a liftback, čínskou s karosérii sedan a indickou, která je sice také sedanem, s předchozími modely má však společné pouze jméno.

Jinak se v podstatě jedná o výrazně modernizovaný Volkswagen Vento, který je pro změnu indickou interpretací Pola Sedan. V rámci aktuálního faceliftu dostal Rapid novou čtyřválcovou naftovou patnáctistovku TDI o výkonu 105 koní s točivým momentem 250 Nm. Nový motor spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou nebo s pro Indii rovněž novým sedmistupňovým automatem DSG. Spotřeba klesla oproti odcházející šestnáctistovce TDI o asi 3%, v řeči čísel to znamená 4,7 l/100 s manuálem nebo 4,6 l/100 s automatem. Mimo naftový agregát je k dispozici ještě zážehová šestnáctistovka o výkonu 105 koní s točivým momentem 153 Nm, dostupná s manuální pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. 

Vizuálně se 4386 mm dlouhý sedan dočkal nového hnědého laku Toffee Brown, doplňující stávající pětici barev. Novinkou je rovněž možnost sáhnout po doplňcích v lesklé černé, které jsou zahrnuty v paketu Black Package, dostupný pro výbavu Elegance. Jmenovitě se jedná o zatmavená světla a mlhovky, masku, litá kola, kryty zrcátek a střechu. 

Výbava je rozdělena do stupňů Active, Ambition, Ambition+ a Elegance, přičemž již v základu za 722 230 rupií (cca 254 000 korun) najdeme například manuální klimatizaci s výdechy pro zadní sedadla nebo elektrická přední okna. Přední airbag, ABS, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo přední i zadní mlhovky jsou však součástí až druhého výbavového stupně Ambition. Druhý čelní airbag spolu se zadními parkovacími senzory a rádiem součástí až třetího stupně Ambition+. Nejvyšší stupeň Elegance má například tempomat, automatickou klimatizaci nebo projektorová světla. 

Zdroj: Škoda