Indové nabízejí vlastní Jeep. Od originálu je k nerozeznání, rozdíl v ceně je propastný

Kopírováním modelů známých západních značek se ve světě nechvalně proslavily hlavně čínské automobilky, kterým jdou navíc tamní soudy na ruku, takže většinou vyváznou bez postihu. Tentokrát se však na silnicích objevilo auto, které jako by u oka vypadlo americkým Jeepům z padesátých let, konkrétně modelu Jeep CJ. A navíc stojí jen zlomek toho, kolik za Jeep obvykle musíte zaplatit. Má to však jeden háček, pochází z Indie a jmenuje se Mahindra Thar.

Zdroj obrázku: Mahindra

Jeep CJ

Připomeňme, že originál se prodával mezi roky 1944 a 1986 a prodalo se ho neuvěřitelných 1,5 milionů kusů. To je v této kategorii navzdory dlouhé době úspěch až fenomenální. Nepřekvapí proto, že jej automobilka pod výrobní licencí nechala produkovat i v továrnách mimo Spojené státy. Některé Jeepy CJ proto pocházely z:

  • Egypta
  • Íránu
  • A právě z Indie, kde měla licenci automobilka Mahindra

Mahindra Thar

Jak už jsme zmínili, Mahindra Thar je Jeepu CJ podobná jako vejce vejci. Má identické rozměry, stejné řešení interiéru a dokonce i pro Jeep charakteristickou přední masku. A přesně jako Jeep CJ může mít Mahindra Thar plátěnou nebo plastovou střechu. Kromě některých designových prvků je rozdíl hlavně pod kapotou, Thar pohání dieselový motor o objemu 2,2 litru s výkonem 130. V tomto ohledu se Thar s originálem srovnávat nemůže, ale na volbě motoru je vidět jasná snaha ušetřit.

Zdroj obrázku: Mahindra

Hlavní devízou Tharu je totiž nízká cenovka, terénní auto vás v přepočtu vyjde na směšných 300 tisíc korun. Tedy levněji než malé SUV. Ani provoz vás nepřijde draho, zmíněný motor je na poměry terénních aut hodně úsporný. Případná expanze Mahindry do Evropy asi bude záležet na výsledku patentních sporů s Jeepem, ale na internetu si můžete auto objednat už nyní. I s dovozem vás vyjde výrazně levněji než jiné vozy stejné kategorie. Jen si budete muset počkat, než se k vám Thar lodí dostane.

Zdroj: Autorský text
Komentáře

O Karel Michalec

Kontakt na autora: [email protected]

Zobrazit více příspěvků autora