Infiniti představuje v Paříži nový koncept

Infiniti plánuje frontální útok na ty nejvyšší příčky, doposud okupované Mercedesem, Audi nebo BMW. Naznačuje to alespoň koncept luxusní limuzíny Q80 Inspiration, který chce být kromě předzvěsti nového designu Infiniti též narušitel luxusního segmentu.

Nutno podotknout, že 5052 mm dlouhý, 2027 mm široký a jen 1350 mm vysoký model s rozvorem náprav 3103 mm vypadá na první pohled velmi impozantně. Asi největší měrou se na tom podílí dlouhá a nízká karosérie, která sice na první pohled připomíná sedan, podle automobilky je však spíše fastbackem. Pokud Q80 naznačuje budoucí designový jazyk automobilky, můžeme se těšit především na čisté linie, které (na rozdíl od některých konkurentů) nejsou příliš komplikované nejrůznějšími záhyby a hranami.

Tím zcela nejzajímavějším je však interiér Q80, nabízející místo pro čtveřici cestujících, kde každý má své samostatné sedadlo. Dovnitř se dostanete skrze proti sobě se otevírající dveře a už na první pohled Vás prostě musí upoutat strohost především palubní desky. Jeden displej velikosti tabletu, otočný ovladač, digitální přístroje a nic dalšího. Středová konzole je navíc výrazně natočena k řidiči, což má spolu s tříramenným volantem navozovat sportovní pocit za volantem. Jak řidiče, tak i spolujezdec mají k dispozici head up displej, promítaný přímo na přední sklo, jenž se ovládá touchpadem Infiniti InTouch na středovém tunelu. Zatímco řidiči se na něm ukazují informace důležité k řízení, spolujezdec si jej může propojit třeba s chytrým telefonem. Aby nebylo cestujícím vzadu smutno, mají v sobě přední sedadla integrovaný dotykový displej. Všechna místa k sezení jsou čalouněna kůží, kterou spolu s Alcantarou a metalickými dekory najdeme i ve zbytku interiéru. Vzdušnou atmosféru v kabině dotváří panoramatická střecha.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan potvrdil novou generaci GT-R, dorazí za 3 roky

O pohon se stará hybridní soustava o výkonu 550 koní s točivým momentem 753 Nm, složená z nového třílitrového šestiválce se dvěma turbodmychadly a elektrického motoru. Podobně jako designové prvky, i pohonná jednotka se v budoucnu objeví pod kapotami sériových Infiniti. V dnešním světě je nejdůležitější spotřeba, která je podle údajů automobilky 5,5 l/100 km, emise CO2 pak dosahují úrovně 129 g/km. Řidič si může vybrat, zda-li pošle výkon na zadní nebo všechna kola, případně toto rozhodnutí nechat na elektronice.

Zdroj: Infiniti