Luxusní odnož Nissanu, automobilka Infiniti, se snaží více proniknout na mezinárodní trhy a zvýšit své prodeje. Proto pracuje na mnoha nových modelech, mezi něž patří i vlajková loď v podobě sedanu s tvary čtyřdveřového kupé. Máme více informací.
Nissan v roce 1989 uvedl do prodeje značku Infiniti jako čistě zaměřenou na americký trh. Jenže časy se mění a k úspěchu je třeba dobýt trhy celého světa. Plán Infiniti je do roku 2020 prodávat 500.000 vozidel ročně a tuto hodnotu si pak dále udržovat. K tomu má dopomoci i nový vlajkový sedan.
Nedávno jsme Vám o připravovaném voze přinesli první informace a něco, co vypadá jako skica přímo od automobilky. Dnes však víme více. Na rozdíl od předchozích zpráv se vůz nemá jmenovat Q90, nýbrž Q100. Tedy stejně, jako Formule 1 Sebastiena Vettela z týmu Red Bull, se kterým Infitniti úzce spolupracuje.
Po stránce designu velký sedan vzejde z konceptu Essence (foto v galerii), který se představil v roce 2009 na autosalonu v Ženevě a podle mého názoru patří mezi jedny z nejhezčích konceptů vůbec. Zachovány mají být dramatické linie a svažující se střecha, přibude však druhý pár dveří. Skica od velice nadaného Theophilus China v galerii ukazuje, jak by mohl výsledek vypadat.
Platformu si Infiniti vypůjčí od německého Mercedes-Benzu, konkrétně půjde o MRA, což znamená pohon zadních kol. Pod kapotou se mají objevit nejen klasické zážehové jednotky, ale určitě též hybridní systém a možná vznětový motor.
Nejblíže bude Infiniti Q100 pravděpodobně mít k Porsche Panamera, dle vyjádření značky si však tyto vozy nemají přímo konkurovat. Infiniti nemíří ani na Mercedes-Benz třídy S nebo BMW řady 7. Na to nemá automobilka dostatek reputace a tradice. Q100 má být své a nabídnout novou dimenzi dané třídy.
Sedan Q100 by se mohl objevit kolem roku 2017, následovat má ostrá verze ve stylu vozů AMG. Hovoří se i o odvozené variantě kupé, která by případně dorazila o několik let později. My už se nemůžeme nového Infiniti dočkat a jsme zvědaví, co předvede.
Zdroj: autoexpress.co.uk, autonews.com, autocar.co.uk
Render: Theophilus Chin