Inovovaná Yamaha Tracer 700: Stylový a zajímavý univerzál

1

Yamaha přišla s inovací modelu Tracer pro rok 2020 a to jak v oblastech designu tak také v oblasti pohonné jednotky.

Začněme tedy tou vzhledovou stránkou. No vlastně jsem zpočátku nemohl tenhle stroj nijak zaškatulkovat, dle mého prvního pohledu je tohle tak trochu kříženec. Obnažené přední tlumiče působí trochu jako u cestovního endura, ale výška zdvihu, předek 130 mm tomu zase moc nenasvědčují. Další podobnost s endurem, prsíčka na nádrži, ale tady veškerá podobnost s cestovními off- road stroji končí.

Další inovace – přední maska, při pohledu zepředu a s rozsvícenými led světly zcela vyvrací předchozí domněnky, jedná se o cesťák. Agresivní výraz světel celkem stylově doplňují dvě čočky čiré optiky umístěné pod maskou, a výškově nastavitelný štítek plexiskla skvěle ladí ke kapotáži a hlavně funguje. Další drobností, která potěší, jsou přední blinkry. Jsou součástí jakýchsi chráničů páček – vzhledově moc pěkné řešení, které opět kupodivu funguje i při jízdě po dálnici a nápor vzduchu je snesitelný i ve větší rychlosti.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 TURBO CVT 4WD nakoukli jsme pod pokličku modelovému roku 2020

Zadní část v porovnání s předkem vypadá celkem nezáživně, ale ne ve špatném slova smyslu. Jen těch pár designových vychytávek přitáhne pozornost na první dojem a člověk zbytek motorky jen tak přejede.

Tracer působí dojmem dospělé velké motorky, ale ne neohrabaně. A opravdu už při nasednutí a složení stojánku je motorka pocitově lehká. Také tomu odpovídá její ovladatelnost. Však také Yamaha deklaruje – nejlehčí ve své třídě.

Druhá inovace je motor, pohonný agregát s označením CP2 je řadový dvou válec o objemu 689 cm3, s točivým momentem 68 Nm. Že splňuje normu EU5 je navenek vidět na tom, že mezi motorem a koncovkou výfuku je ona pověstná „bambule“, ale na tenhle detail si budeme muset zvyknout do budoucna i u mnoha dalších strojů, bohužel. Každopádně deklarovaný lineární točivý moment je celkem výstižné označení. Motor není nikterak líný od spodu, ale neurazí ani zátah okolo 8000 otáček. Je prostě potřeba srovnat si v hlavě, že tohle není super sport.

Mohlo by vás zajímat:  Test Citroën C4 X: Nečekaně praktický sedan

Každopádně jízdní vlastnosti tohoto „cesťáku“ jsou na můj vkus spíše do kategorie naháčů, nebo kdysi bylo použito označení Fun-bike. Tracer je opravdu lehký, není nutno ho přemlouvat do zatáček, motor je poměrně dobře čitelný a celkový dojem z jízdy je hodně, jek se říká na pohodu. Na druhou stranu dovybavit originál kufry, které jsou v nabídce, a k tomu ještě dostanete sedlo a plexi, dokážu si představit i delší cestu třeba do nějaké evropské destinace.

Za mne základní sedlo a ergonomie všeobecně bez problému (podotýkám, že jsem nevezl nikoho za sebou). Poloha těla při jízdě je spíše vzpřímena, záda ani ruce nebolí, vlastně se jede pohodlně i na dálnici.

Mohlo by vás zajímat:  Test Opel Insignia GSi: Když se z manažerského auta stává zábavný atlet

Tracer je univerzální moto, které můžete vytáhnout jak na krátkou vyjížďku, nebo třeba každodenní ježdění 50 km do práce. Také ale není problém hodit kufry, na záda batoh a odjet čtrnáct dní objevovat krásy chorvatského pobřeží. Obrovský potenciál má Tracer u mladých, méně zkušených jezdců, nebo starších protřelých cestovatelů, kteří už nemají páteř na cestu na velkém cestovním stroji. Pro tuto skupinu motorkářů ideální náčiní. Tracer ale neurazí vzhledem ani projevem nikoho, kdo mám v alespoň trochu srdce cestovatele.

Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora