Isuzu představilo nový terénní automobil MU-X

Klasické off-roady nahrazují pomalu ale jistě moderní vozy kategorie SUV nebo kříženci, označovaní jako crossovery. Některé automobilky naštěstí této módě nepodlehly a tak můžeme i v dnešní době přivítat auto se žebřinovým rámem a redukční převodovkou. 

A přesně takovým typem automobilu je Isuzu MU-X. Jeho design vychází z pickupu D-Max, který je na trhu již nějaký ten pátek, přesto se nebojte, že dostanete pouze D-Max s nástavbou. V interiéru se pak opakuje stejná písnička jako zvenku, přičemž už v základu se objevuje rádio a konektivitou Bluetooth a s možností připojení iPodu. V nejvyšší verzi LS-T (k dispozici ještě stupně LS-M a LS-U) nabízí Isuzu dokonce DVD přehrávač s desetipalcovou obrazovkou. Volit můžete mezi pěti- nebo sedmisedadlovou verzí.

O pohon 4825 mm dlouhého, 1860 mm širokého a 1825 mm (1830 mm nebo 1860 mm, záleží na verzi) vysokého modelu se stará vznětový čtyřválec o objemu rovné tři litry o výkonu 177 koní s točivým momentem 380 Nm. Motor může být spřažen s pětistupňovým manuálem nebo stejně odstupňovaným automatem, na výběr je též mezi pohonem zadních nebo všech kol.

Dobré terénní vlastnosti už naznačují některá technická data. Kromě žebřinového rámu, tuhé zadní nápravy a redukční převodovky je to světlá výška až 230 mm a nájezdové úhly 30,1 stupně vpředu a 25,1 stupně vzadu. Za auto lze navíc připojit přívěs o hmotnosti až 3 tuny, takže na dovolenou můžete vzít klidně i svou loď. Pro jízdu v terénu byla dále upravena poloha alternátoru, ochrana řídící jednotky nebo stabilizace a kontrola trakce. O zastavení se starají kotouče s průměrem 300 mm vpředu a 318 mm vzadu. 

Základní cena byla na australském trhu stanovena na 40 500 australských dolarů (cca 726 000 Kč) za dvoukolku a  45 600 australských dolarů za čtyřkolku (cca 817 000 Kč). 

Mohlo by vás zajímat:  TEST Isuzu D-Max v provedení Double Cab

Zdroj. Isuzu