Italdesign Aztec Barchetta je na prodej!

Koncept Italdesign Aztec Barchetta se představil roku 1988 na autosalonu v Turíně. Dvoumístný vůz s pohonem čtyř kol a přeplňovaným pětiválcem byl do roku 1992 postaven v několika exemplářích, z nichž jeden je v současnosti k prodeji skrze britskou společnost Specialized Vehicle Solutions Limited.

Nechybělo přitom málo a exkluzivní sportovní vůz by nespatřil světlo světa. Vše má na svědomí japonský průmyslník Myakawa, který po uvedení konceptu v Turíně koupil veškerá práva a pověřil společnost MTM, aby připravila vůz k homologaci. Šťastný konec všech peripetií přišel v roce 1992, kdy se první předprodukční Italdesign Aztec Barchetta postavil na start Velké ceny Monaka, aby zde obkroužil pár koleček slávy. Krátce na to získal Aztec homologaci pro výrobu, ovšem s cenovkou 500 000 DM nemohlo být ani pomyšlení na rozsáhlejší sérii. 

Mohlo by vás zajímat:  Postavte si věrný model legendární Škody Octavia v měřítku 1 : 8!

Unikátní design má na svědomí legendární Giorgetto Giugiaro. Jako pomůcku použil vizi dálné budoucnosti, což dosyta dokládá fakt, že i po více než 24 letech vypadá vůz stále futuristicky. Nejde zde však pouze o tvary, ale také o použité materiály. Karoserie je totiž vyrobena z hliníku, kevlaru a uhlíkových vláken, což byly v té době skoro kosmické materiály. Pozadu nezůstal ani interiér, který díky koncepci 1+1 nabízí možnost komunikace mezi cestujícími pomocí interkomu. A světe div se – je zde i zavazadlový prostor!

Mohlo by vás zajímat:  Historie Saab 900

Italdesign Aztec Barchetta je poháněn řadovým přeplňovaným pětiválcem o výkonu 194 kW, který si konstruktéři vypůjčili od legendární Audi Quattro. Ostatně i samotné slovo Quattro by u vozu našlo své uplatnění. Poháněny jsou totiž obě nápravy a to pomocí systému, který tak skvěle zafungoval v nesmrtelné Lancii Delta Integrale. Otázkou zůstává, jaká je maximální rychlost vyobrazeného exponátu.

Nikdo v současnosti přesně neví, kolik exemplářů bylo vyrobeno. Různé zdroje totiž uvádí rozdílné hodnoty. Britská společnost Specialized Vehicle Solutions Limited rovněž veřejně neuvádí ani cenu, za jakou je vůz k mání. Již teď je však jasné, že se vystavený exponát stal jedním z nejexkluzivnějších sběratelských vozů, jaký je nyní možno koupit.

Mohlo by vás zajímat:  Historie Imprezy WRX STI - část III.

Zdroj: svs-ltd.com, Worldcarfans