Iveco odhalilo více z nové generace modelu Daily

Po krátkém prvním seznámení a třech strohých fotkách přichází Iveco s detailním představením třetí generace populárního modelu Daily. Jeho variabilita bere dech, když si můžete nakombinovat až 8000 různých variant!

Design nového Daily není komplikovaný, ale lehce rozpoznatelný. Ivecu se tedy dokonale povedlo to, co proklamuje v tiskové zprávě – jedinečný design a vlastní osobnost. Vidět je to především v přední části, které dominuje maska chladiče napojená na hlavní světlomety a velké logo automobilky. Interiér je navržen tak, aby co nejlépe vyhověl požadavkům řidiče a jeho posádky. Proto se zlepšila ergonomie a snížil hluk, pronikající do kabiny od kol. Zcela nový je volant, kaplička přístrojů, sedadla nebo středový panel, na kterém se může objevit dotykový displej multimediálního systému Iveconnect, který obsahuje rádio, navigaci nebo zadní parkovací kameru. K dispozici je celkem 15 odkládacích ploch, z toho 5 uzavíratelných, a 3 držáky nápojů.

Změnou prošel rovněž podvozek, který si sice zachoval rámovou konstrukci, ale ve verzích do 3,5 tuny (jednoduchá zadní náprava) dostal nové přední odpružení Quad-Leaf, které zvýšilo maximální povolené zatížení na 1900 kg a povolenou nosnost podvozku s kabinou o 40 kg. Změnami u těchto verzí prošlo i zadní odpružení, díky kterému je Daily nově o 55 mm blíže vozovce a usnadňuje nakládání. Verze s dvojitou zadní nápravou se rovněž dočkaly nového odpružení, v jejich případě označovaného Quad-Tor, které má maximální povolené zatížení na úrovni 2,5 tuny (2,1 tuny u verzí do 5 tun). Všechny verze Iveca Daily mají v základu ESP a systém LDSW, varující před vybočením z jízdního pruhu.

LDWS

Pod kapotou nového Daily najdeme vznětové motory o objemu 2.3 litru s výkonem 106 k (270 Nm), 126 k (320 Nm) a 146 k (350 Nm) nebo o objemu 3.0 litru s výkonem 146 k (350 Nm), 170 k (430 Nm) a 205 k (470 Nm) s dvojitým přeplňováním. Tyto motory splňují emisní normu Euro5b+. Existují také motory, splňující normu Euro 6 – vznětový třílitr se 146 k (350 Nm) a 170 k (400 Nm), respektive třílitr se spalováním CNG o výkonu 136 k (350 Nm).  K dispozici je několik verzi manuálního šestikvaltu a automatické převodovky Agile se šesti stupni a možností sekvenčního řazení. 

Co dělá užitkový vůz užitkovým vozem, to je především variabilita nabízených verzí. U Daily jsou k dispozici tři základní typy karosérie – van, podvozek pro nejrůznější nástavby a minibus. Van je k dispozici s trojicí rozvorů náprav 3000, 3520 a 4100 mm, přičemž dvě nejdelší verze jsou k dispozici s krátkým či dlouhým zadním převisem karosérie. Výšky karosérie jsou tři – 1545, 1900 a 2100 mm, její celková délka je mezi 5040 – 7500 mm. Nákladový prostor má objem od 7 m3 až do 19,6 m3, délku od 2600 mm do 5100 mm a nosnost až 4 tuny. Celková hmotnost vanu se pak pohybuje mezi 3,3 – 7 tunami. Podvozek je k dispozici s rozvory od 3000 mm do 4750 mm, přičemž maximální délka je až 6190 mm. Celková hmotnost se pohybuje stejně jako u vanu mezi 3,3 – 7 tunami, nosnost je však až 4700 kg. Přívěs za vozidlem může mít až 3,5 tuny.

Minibus je na tom oproti užitkovým verzím poněkud odlišně, protože se na jejo vývoji podílela specializovaná dceřiná značka Iveco Bus. Ta si dala za cíl především prvotřídní bezpečnost a tak jsou všechny minibusy vybaveny ESP a systém varujícím při vybočení z jízdního pruhu. Lepší ovladatelnost má zajistit nižší pozice řidičova sedadla spolu s menším volantem. Nabídky minibusů na základech Daily čítá čtyř verze. Line je nejuniverzálnější verzí, využívaný pro meziměstské cesty nebo jako školní autobus. Uveze až 22 lidí + řidiče a spolujezdce a je k dispozici s třemi délkami, dvěma typy bočních dveří a rovněž ve verzi s rampou pro kolečkové křeslo. Tourys je zaměřená na turisty a nabízí nejrůznější luxusní prvky jako LED osvětlení nebo individuálním výdechem klimatizace. Citys je opakem Tourys a hodí se především do městské dopravy. K dispozici jsou dvojité centrální dveře a zadní dveře s rampou pro kolečkové křeslo, stejně jako verze na CNG. Poslední verzí, exkluzivně dostupnou v Itálii, je Pop, cože je školní autobus, s kapacitou 45 míst pro základní školy a 32 míst pro střední školy a možností pohonu na CNG.

Další speciální verzí je Daily Camper, který je základem pro kempovací vozy či dokonce motorhomy. Hlavní výhodou je vysoký komfort cestování, dobrá ovladatelnost a ergonomie interiéru, vycházející již ze základního modelu Daily. V seznamu příplatkové výbavy se objevuje například ovládání rádia a handsfree na volantu nebo již zmíněný multimediální systém s navigací, sedmipalcovým dotykovým displejem a zadní parkovací kamerou. Zadní náprava může být vybavena vzduchovým odpružením s elektronickou kontrolou rozložení hmotnosti pro optimalizaci vibrací a hluku, pronikajícího do kabiny. Celková hmotnost se pohybuje od 3,5 do 7,2 tuny a k dispozici je Camper s jednoduchou nebo dvojitou zadní nápravou. Na výběr je čtveřice pohonných jednotek s trojicí převodovek.

##iveco_daily1##

##iveco_daily2##

##iveco_daily3##

##iveco_daily4##

##iveco_daily5##

##iveco_daily6##

##iveco_daily7##

##iveco_daily8##

##iveco_daily9##

Zdroj: Iveco

Agile
3,000, 3,520 and 4,100 mm

Komentáře