Jaguar F-Type – Coupé a R Coupé oficiálně!

Britský Jaguar se se svým novým sportovním modelem F-Type rozhodl pro poněkud netradiční postup a jako první na trh uvedl verzi Convertible. Ta se však okamžitě stala miláčkem odborné i laické veřejnosti a tím připravila půdu pro uzavřené Coupé, které se nyní oficiálně představilo.

Design F-Type Coupé není žádným překvapením, neboť se úzce drží stylu otevřené verze. Oproti ní nabízí o něco nižší váhu a vyšší pevnost karoserie. Střecha je zhotovena z hliníkové slitiny, případně volitelně ze skleněných panelů. V obou případech má být tuhost naprosto identická.

Coupé bude nabízeno ve třech výkonových verzích, přičemž dvě jsou shodné s Convertible. Obě používají kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3.0 litry, jehož výfukový systém končí dvojitou koncovkou uprostřed zadního difuzoru. Slabší verze nabízí výkon 340 koní a točivý moment 450Nm, což znamená udávané zrychlení z 0 na 100km/h za 5.1 sekundy a elektronicky limitovanou maximální rychlost 259km/h. Silnější verze S pak zákazníkům dopřeje 380 koní460Nm, přičemž dynamika se zlepší v případě zrychlení na 4.8 sekundy a limit maximální rychlosti se posune na 275km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche 911 GTS Club Coupé - Narozeninový dárek

Nejsilnější verze Convertible se jmenuje V8 S, tu však v případě Coupé nahrazuje ostřejší R. Ta využívá stejný kompresorem přeplňovaný V8 o objemu 5.0 litru a poskytuje 550 koní a 680Nm. Sprint z klidu na 100km/h je otázkou rovných 4 sekund, přičemž maximální rychlost je elektronicky limitována na 300km/h. Stejně jako slabší verze F-Type Coupé, i silnější R využívá osmistupňový automat QuickShift, ten je však naladěn na dravější jízdní styl.

F-Type R Coupé dále využívá dvou zajímavých systémů, které zlepšují jeho chování v zatáčkách. Prvním je elektronický diferenciál EAD, který neustále monitoruje chování řidiče a profil vozovky, podle čehož následně přerozděluje sílu mezi zadní poháněná kola. EAD je doplněn Torque Vectoring, který prostřednictvím ABS v zatáčce přibržďuje vnitřní kolo a tím zvyšuje přesnost a jistotu vozu. Co se brzd týče, na přání jsou karbon-keramické kotouče.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche Boxster 981 v úpravě speedART SP81-R

Na domácím trhu budou ceny novinky začínat na 51.235,- librách (cca 1.670.000,- Kč) za základní F-Type Coupé. Silnější F-Type S Coupé pak přijde na 60.235,- liber (cca 1.964.000,- Kč) a vrcholný F-Type R Coupé na 85.000,- liber (cca 2.770.000,- Kč). Prodeje mají začít v březnu 2014.

##F-TypeCoupé##

Zdroj: Jaguar