Jaguar ukázal novou generaci sedanu XF

Loňský rok si pro sebe z pohledu Jaguaru zcela ukradl nový sedan XE, na jehož (ne)úspěchu z části záleží budoucnost celé britské automobilky. Konkurenta BMW řady 3 přitom zmiňuji zcela záměrně – jeho designový jazyk totiž v podstatě přebírá druhá generace o třídu většího sedanu XF.

A ten už generační výměnu potřeboval jako sůl, jen škoda celkem výrazné unifikace a to ať už s XE nebo chystaným SUV F-Pace. Nic to však nemění na tom, že při mezigeneračním porovnání vypadá nováček podstatně dynamičtěji, čemuž jistě pomáhají i propagační fotky verze S s výrazněji tvarovanými nárazníky nebo velkými koly. Vpředu budou full-LED světa, zadní světelný podpis vtipně a přitom nikterak násilně připomíná příbuznost se sportovním F-Typem. Na ni naráží i tisková zpráva, protože design karosérie údajně připomíná kupé a to nejen koeficientem odporu vzduchu cx = 0,26

Velikostně je nové XF jen o 7 mm kratší a 3 mm nižší než předchůdce, rozvor se naopak protáhl o 51 mm na konečných 2960 mm. To ze sedanu údajně dělá auto s největším prostorem na zadních sedadlech ve své třídě. Díky rozsáhlému použití hliníku, z něhož jsou údajně až 3/4 konstrukce auta, shodil konkurent Audi A6 nebo BMW řady 5 190 kg a jeho torzní tuhost stoupla o 28 procent. Úsporná opatření pomohla dosáhnout téměř ideálního rozložení hmotnosti mezi obě nápravy, ta přední přitom využívá dvojitých lichoběžníku a vzadu je nezávislé zavěšení Integral Link. Standardem budou upravené tlumiče, za zmínku nicméně stojí především příplatkové adaptivní tlumiče, které dokáží automaticky odhalit své ideální nastavení. Z F-Typu i XE pochází elektronický posilovač řízení, kupé dále dodalo systém Configurable Dynamics pro individuální nastavení tlumičů, motoru nebo převodovky, sedan pro změnu systém All-Surface Progress Control, pomáhající ovládat brzdu a plyn pro dosažení maximální trakce (řidič pouze otáčí volantem). 

Mohlo by vás zajímat:  Jaguar XJ Coupé V12 - video

Motorický základ tvoří dvoulitrové naftové čtyřválce Ingenium o výkonu 163 koní s točivým momentem 380 Nm nebo o výkonu 180 koní s točivým momentem 430 Nm. V obou případech je možné volit z manuální šestistupňové nebo osmistupňové automatické převodovky, nejúspornější verze s výkonem 163 koní a manuální skříní přitom vypustí do ovzduší jen 104 g CO2/km, což je nejlepší hodnota nehybridního auta v segmentu. Vedle čtyřválců budou k dispozici i naftový třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním o výkonu 300 koní s točivým momentem 700 Nm a benzínový třílitrový šestiválec s kompresorem o výkonu 380 koní s točivým momentem 450 Nm. Oba motory standardně spolupracují s osmistupňovým automatem. Poháněná budou kola zadní nápravy, v některých případech se však dočkáme také čtyřkolky.

Kabina základními linkami připomíná již několikrát zmíněný sedan XE, především kvalitou multimediálních prvků je však právem o segment výš. Na středové konzoli je 10,1palcový displej systému InControl Touch Pro s duální technologií, která dovoluje řidiči sledovat navigaci a spolujezdci například televizi, přístrojový panel tvoří 12,3palcový TFT displej. Infotainment je vybaven čtyřjádrovým procesorem a chybět nebude ani internetové připojení. 

Zdroj: Jaguar

Komentáře