Jaguar vyrobí limitovaný počet modelu F-Type Project 7

Prvním modelem nově vzniklé divize Jaguar Special Vehicle Operations bude sériová podoba povedeného konceptu Project 7 z loňského roku. Britská automobilka sice vyrobí jen pár kusů, každý z nich se však může pyšnit titulem nejrychlejšího a nejsilnějšího produkčního Jaguaru historie.

Je možná až překvapující, na kolik je loňský koncept s letošní sériovou podobou shodný. Jaguar zachoval přední okno, které je kratší než u klasického F-Typu, stejně jako karbonový bodykit, zahrnující přední splitter, zadní difuzor nebo boční prahy, snižující hmotnost modelu spolu s odstraněným mechanismem střechy o 80 kg (celkově 1585 kg). Zachováno zůstalo rovněž zadní křídlo, které jistě přispívá k vyššímu přítlaku při maximální rychlosti, který je v prorovnání s F-Typem V8 S, ze kterého vychází, o 177% větší. 

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet odtajnil výkonové parametry nové Vette Z06

Co se oproti loňsku přece jen změnilo, to je možnost převést v interiéru dva cestující, kteří budou moci využít decentní plátěné střechy. Nové jsou i prahové lišty s nápisem Project 7, za příplatek lze sáhnout po závodních čtyřbodových pásech nebo koženém volantu (standardně čalouněn Alcantarou). Vybírat můžete jednu ze čtyř barev – zelená, modrá, červená či bílá. Auto je pokaždé vybaveno bílými grafickými polepy (lze na přání odstranit) a zvlášť v zelené vypadá hodně podobně jako legendární model D-Type.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche 918 Spyder - Velká fotogalerie

Pod kapotou najdeme kompresorem dopovaný pětilitrový osmiválec o výkonu 574 koní s točivým momentem 681 Nm, který spolu s osmistupňovým automatem ZF a elektronickým samosvorem na zadní nápravě zajistí roadsteru zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost 299 km/h. Poháněná jsou samozřejmě zadní kola. Stavitelný podvozek dostal nové nastavení adaptivních tlumičů a pružin, které je oproti F-Typu V8 S tužší vpředu o 50% a vzadu o 8%. Zvětšil se i negativní odklon přední nápravy, z elektronických pomocníků lze jmenovat třeba vektorování točivého momentu.

Mohlo by vás zajímat:  Triumph TR4 A IRS na prodej

Za 20palcovými koly Storm s příplatkovými pneumatikami Continental ForceContact se ukrývají karbon-keramické brzdy Carbon Ceramic Matrix o průměru 398 mm vpředu a 380 mm vzadu. Vyrobeno bude pouze 250 kusů F-Typu Project 7 a každý přijde na asi 135 000 liber (cca 4 622 000 Kč). 

Zdroj: Jaguar