Jaguar XJ Supersport jako ring taxi

Ačkoliv je v mých očích vlajková loď britské automobilky Jaguar, model XJ, synonymem především pro luxus, nenucenou plavnou jízdu a styl, provozovatelé okruhu Nürburgring si myslí patrně něco jiného. Jak jinak si lze vysvětlit vyšachování BMW M5 z pozice ring taxi a jeho nahrazení právě Jaguarem XJ Supersport?

Luxusní XJ ovšem není žádné ořezávátko. Nabídne závodní sedačky pro čtyři cestující, ochrannou klec, hasící přístroj a plnou komfortní výbavu. Po stránce designu jde o jasného krále mezi výkonnými limuzínami. Prim hraje především překrásný exteriér ozvláštněný předním lízátkem, červenými brzdovými třmeny a 20-ti palcovými koly z lehkých slitin.

Mohlo by vás zajímat:  Citroën nasadí ve WTCC Loeba a sedan C-Elysée

Pod kapotou tohoto šedého krasavce se navíc ukrývá přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 5,0 litrů produkující výkon 375 kW (510 koní) a 625 Nm točivého momentu. To ve spojení se šestirychlostní automatickou převodovkou znamená zrychlení z nuly na 100 kilometrů v hodině za čas 4,9 vteřiny a maximální rychlost 280 km/h.