Jak rychlé bude dobití elektromobilu v porovnání s běžným tankováním? Někteří mluví o minutách!

Otázka, která v dnešní době, kdy elektromobily pomalu, ale jistě začínají dobývat svět, zajímá opravdu mnoho řidičů. Jak rychlé tedy vlastně bude? Z prvních dostupných informací se zdá doba dobíjení zatím největší slabinou elektromobilů, protože k zásuvkám musejí být připojeny téměř celou noc a ty zatím nejrychlejší veřejné dobíjecí stanice to dokáží za bezmála hodinu.
To je opravdu dlouhá doba a v porovnání s běžnými automobilu znamená zbytečnou ztrátu drahocenného času.

Vývoj hlásí přiblížení ke změně

Značky BMW a Porsche představily veřejnosti novou rychlonabíječku, která zatím strčí do kapsy všechny ostatní. Dostala název FastCharge, což dokonale vystihuje její pravou podstatu. Umístěna byla v bavorském dvojměstu Jettingen-Scheppach a oplývá výkonem až neskutečných 450 kW.

Neskutečný se zdá výkon nabíječky zejména proto, že ty nejrychlejší u nás zatím dosahují výkonů pouze 50 kW, v hledáčku celé Evropy se pak jedná o maximálně 150 kW. Do toho Porsche začalo před nedávnem s budováním sítě dobíječek s výkonem 350 kW. Z tohoto soupisu je tedy patrné, že nová FastCharge se zařadí na absolutní špičku v oboru.

První pokusy dokázaly testovací baterii vozidla o kapacitě 53 kWh nabít za 15 minut na 80%, což je o 70% více, než zvládaly ostatní. Z toho tedy vyplývá, že na dojezd 100 km vám stačí připojení pouze tři minuty. Na to už se rozhodně dá stavět.

Pokud se po konečném testování spolehlivost nabíječky potvrdí, může se začít pracovat na jejím produkčním nasazení do běžného provozu.

Neustálé posouvání hranic

Vývoj elektromobility se tedy žene mílovými kroky kupředu nejen v oblasti dobíjení, ale i baterií samotných, takže se dá očekávat, že se výše uvedená čísla budou neustále zlepšovat a s tím bude stoupat i poptávka po nových elekrovozech.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Automobilka nanoFlowcell přichází s modelem QUANTiNO