Jak se Hyundai snaží snížit spotřebu? Budete překvapeni

Hyundai již technologii mild hybrid použil u čtyřválcového motoru 2.0 CRDi a nyní tuto technologii využívá také v dieselovém motoru 1.6 CRDi. Oba motory mají stejného jmenovatele – je jím vůz Hyundai Tucson, ve kterém byla tato technika představena. Nejprve u motoru 2.0, poté u slabšího motoru o objemu 1.6. Zajímavostí je, že motor 1.6 CRDi se vyrábí v České republice v Nošovicích poblíž Frýdku-Místku.

Zařízení MHSG

Zařízení MHSG je označení pro Mild Hybrid Starter Generator. Toto zařízení sdružuje jednak funkci generátoru proudu a jednak také funkci trakčního elektromotoru. Součástí tohoto systému je taktéž obousměrný měnič stejnosměrného proudu. Zařízení MHSG se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru.

Výhody MHSG

Zavedení systému MHSG má své určité výhody – proto je taky v automobilech zaváděno. Jedná se o:

  • nižší spotřebu paliva (automobil s motorem 1.6 CRDi bez systému MHSG má spotřebuj 4,6 až 4,9 litru na 100 km, stejný motor se systémem MHSG má spotřebu 4,2 až 4,4 litrů na 100 km),
  • menší množství emisí oxidu uhličitého (v závislosti na specifikaci vozu až o 7 %).

Hybrid oceníte zejména ve městě

Tento systém částečného hybridu má skutečně nejvíce předností při jízdě ve městě. Oceníte zde například rychlé spuštění funkce stop/start (je to o 0,2 sekundy rychlejší než při spouštěním běžným startérem). Systém MHSG navíc při akceleraci podporuje spalovací motor, kterému může přidat výkon v rozmezí od 4 do 12 kW.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Velké obrazovky v autech – kdo chce jít proti proudu?