Jak správně a bezpečně umýt auto v zimě? Těchto rad se držte!

Na příchod zimního období oči lidí nahlíží různými způsoby. Někteří se těší na svátky, lyžování, sněhovou pokrývku a dlouhé večery u krbu s přáteli a rodinou, některé zas unavují teploty kolem bodu mrazu, krátké a sychravé dny, ledovka na silnicích a neustálá nutnost chodit navlečený jako sněhulák.

Speciální skupinou jsou ovšem majitelé automobilů. Ti mohou mít k zimě vztah, jaký chtějí, ovšem ve spojitosti se svým vozem se nikdy kladných ohlasů nedočkáte. Karoserie i interiér dostávají od prosince pravidelnou dávku sněhu, soli a různých dalších posypových materiálů. Všechny tyto vlivy automobil sám o sobě špatně snáší. A vy jako jeho majitelé máte díky špatnému počasí stížené podmínky, jak ho těchto nečistot zbavit.

Mytí vozu v zimním období vážně není jednoduchá záležitost. Pokud je to ale nezbytné, důležitou součástí procesu je držet se následujících rad, aby byl úkon proveden správně a nedošlo k více škodám, než užitku.

Šetrné ruční mytí

Určitě vás jako první napadlo zajet s vozidlem do myčky. Ta možnost se opravdu nabízí, jenže má jeden obrovský háček. Ruční mytí je totiž oproti myčce daleko efektivnější a šetrnější k samotnému vozidlu. Jeho lak vám určitě poděkuje, když se rozhodnete místo levné kartáčové myčky nakoupit několik kvalitních mycích prostředků (investice se opravdu vyplatí) a poradit si svépomocí. V průměru vyžaduje mytí auta v zimě cca hodinu vašeho času. To se dá určitě vydržet, ne?

Pozor na škrábance

K poškrábání laku může samozřejmě dojít i ručním mytím. Proto je zapotřebí mýt automobil vždy jen čistou a měkkou houbou. Hrubá strana houbičky na nádobí opravdu není správná volba. Také nezapomeňte před startem mycího procesu sundat z rukou veškeré prstýnky, hodinky a jiné doplňky, kterými byste se mohli omylem o lak otřít. To samé platí například i o zipech. K poškození laku stačí opravdu málo, takže je na místě snažit se mu zamezit.

Mohlo by vás zajímat:  Auta od internetového giganta Alibaba? Za pár let realita

Dbejte na předmývání vozidla

Neméně důležitou součástí procesu je předmytí vozidla. Špína na autě je většinou opravdu hodně usazená a musí se nejdříve rozmočit. K tomu je zapotřebí použit speciální roztok, který dokáže odstranit jak špínu, mouchy, tak i mastnotu. K nanesení roztoku nejlépe poslouží rozprašovač. Nevynechejte ani různé záhyby karoserie nebo oblast kolem víčka nádrže. I okolí značky si zaslouží dávku roztoku.
Potom je nutné nějakou chvíli počkat, až špína povolí.

Když k tomu dojde, přichází na řadu tlaková voda. Logicky by se s ní mělo začínat od střechy a postupně nečistoty táhnout směrem dolů.
V momentě, kdy už většina špíny ztekla z vozidla dolů, je potřeba se zvláštní péčí umýt podběhy, odkud při následném dešti při špatné údržbě bude jistě vytékat stará špína.  Dále se vyplatí zkontrolovat prostory mezi blatníkem, prahem a podběhem. V těchto oblastech totiž obvykle špína a bláto zapříčiní vznik koroze.

Důležité: Rozhodně nesmíte tlakovou vodou čistit motorový prostor!

Přechod na ruční mytí

Konečně jsme se dostali k fázi samotného ručního mytí houbou a šamponem. Houba musí dobře sát a nesmí být hrubá, jak je uvedeno v předchozí části. Oříšek by pro někoho mohl být výběr šamponu, kterých se na trh vyskytuje celá řada. Nejlepší investicí je pořízení samosušícího, po kterém nezůstávají na karoserii mapy.

Houbou s dostatkem vody a šamponu myjte auto krouživými pohyby. Důležité je pak pravidelné oplachování, zvláště pak v oblastech, kde se stále nachází špína. Po kompletním umytí šamponem přichází na řadu opětovné opláchnutí vodou.

Závěrem pak musíte auto osušit, nejlépe silikonovou stěrkou nebo umělou jelenicí. Namáčení v teplé vodě a pravidelné ždímání je samozřejmostí. Kompresor se pak považuje za ideální nástroj k vyfoukání různých záhybů a spár.

Mohlo by vás zajímat:  Jak vybavit své auto na zimu? Tyhle věci je třeba vozit v kufru

Leštění karoserie a závěrečná kontrola

Pak už nezbývá nic jiného, než vyleštit umytou karoserii. Za pomocí speciálního přípravku a ubrousku leštíme vozidlo až k naprosté dokonalosti. K tomuto úkonu lze využít i leštičku, pokud ji máte. V momentě, kdy máte vše hotovo, můžete ještě zběžně překontrolovat stav pneumatik, funkčnost osvětlení a pokud je vše v pořádku, je na čase si mnout ruce.

Máte totiž hotovo!

Komentáře