Jaký je nový Jaguar XE?

Prémiová německá trojka ve střední třídě zase jednou pozná narušitele. Britský Jaguar XE chce zabodovat dospělým vzhledem, kvalitními materiály a sportovními jízdními vlastnostmi. Má však šanci proniknout do neproniknutelných prostor?

Na rovinu je potřeba říct, že vzhledově XE vymýšlí již dávno vymyšlené. Přední část, sdílející prvky s větším XF, působí skutečně dynamicky a klasickému sedanu docela sluší. Kontroverze nastane v zadní části, kde se většina lidí neshodne, jestli se Britové inspirovali jinde nebo ne. Já osobně v zadních partiích tak trochu poznávám poslední Audi A6, což se ovšem změní přechodem na momentálně nejsilnější verzi XE S. Tam, kde základní XE tápe, vypadá XE S takřka jako z jiné planety. Pokud Jaguar něco uměl, jsou to sportovní verze klasických modelů. A ačkoliv bylo XE S ohrazené a zamčené, já měl jasno, kterou verzi bych si v budoucnu pořídil.

Mohlo by vás zajímat:  Nový trumf Mazdy zazáří v Ženevě. Tajnosti jsou na místě

Zpět však do levnějších verzí, které mi umožnily nahlédnout také do interiéru. V něm musím vyzdvihnout naprosto špičkový volant, který se dobře drží, jeho věnec je tlustý tak akorát a nastavení probíhá v docela širokém rozpětí. A když už jsme u nastavení, musím zmínit, že manipulace s volantem šla docela ztuha a krytka, pod níž bychom našli nejrůznější dráty, nepůsobila zrovna pevně a kvalitně. To už naštěstí nemůžu říct o zbytku palubní desky, která je nejen kvalitně vyrobená, ale jsou na ní použity i kvalitní materiály. Pokud zvolíte verzi s klasickými analogovými budíky v samostatných tubusech, je potřeba vyzdvihnout jejich dobrou čitelnost. Trochu škoda, že se nedal vyzkoušet multimediální systém. A když už jsme se přesunuli ke středové konzoli, je třeba zmínit, že určitě nebude kamarád s řidičovým pravým kolenem.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Scala Monte Carlo kombinuje skvělý vzhled i dynamiku

Německá konkurence nejvíce ztrácí v oblasti prostoru na zadních sedadlech, případně ve velikosti a přístupnosti zavazadlového prostoru. Jaguar z toho díky rozvoru 2835 mm udělal svou největší přednost a při usednutí dozadu si budete připadat div ne jako v autě o třídu výš. Totéž se dá říct i o zavazadlovém prostoru, který je nejen dobře přístupný, ale má také pravidelný tvar a je dostatečně dlouhý.

Na rozdíl od některých dalších pařížských novinek známe i cenu nového XE. To startuje na 1 037 212 korunách za verzi s benzínovým dvoulitrem o výkonu 200 koní. Podobně jako další jednotky, pochází i ona z nové řady Ingenium.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet na Tokio Auto Salon 2013

Pozn.: Autor není fotograf, proto omluvte případnou sníženou kvalitu snímků