Jaký je nový Passat?

Ani jedna ze sedmi generací Volkswagenu Passat mi nikterak nepřirostla k srdci. Passat jsem vnímal jako kvalitně vyrobený sedan nebo kombi střední třídy, nikdy se však nedostal do mého seznamu aut minimálně této třídy, která bych chtěl vlastnit. Už od zveřejnění prvních fotografií osmého vydání německého bestselleru jsem si však říkal, že by tohle mohl být ten model, který mě chytne za srdce.

První pařížské dojmy mě tak nějak utvrdily v dojmech z fotografií. Pokud budete chtít emocemi nabitý sedan, který vyjádří expresivní já Vaší osobnosti, běžte hledat jinde. Pokud však toužíte po seriózním modelu s nějakým tím designovým nápadem, jste zde na správné adrese. Design prostě v rámci automobilky jen těžko překvapí, přesto přední část, inspirovaná Golfem Sportsvan, neurazí, ba naopak může někoho i mile překvapit. Jelikož však Passat není (zatím) žádným sportovcem, vyhnul bych se paketu R-Line. Je to samozřejmě jen a pouze můj názor, ale výrazně tvarované nárazníky a nástavce prahů vozu ne úplně sluší. Naopak střídmá elegance v podobě tmavší barvy karosérie a béžového interiéru je mi o dost bližší.

Kvalita už snad v rámci dražších modelů koncernu Volkswagen nemůže překvapit. Všude, kde dosáhnete, instalovala německá automobilka na dotek velmi příjemné měkčené plasty, které navíc nevržou a dobře lícují. Menší výtka míří k výdechům ventilace, které se kromě rozdělení analogovými hodinami táhnou po celé šířce palubní desky. Nepůsobí to příliš vkusně a rozhodně bych si to dokázal odpustit. Stejně tak i klavírní lak okolo multimediálního systémů, což sice působí luxusně, okamžitě však na něm byly vidět otisky prstů. Naopak samotný multimediální systém MIB pracuje rychle a komunikuje i v českém jazyce. Za to rozhodně patří Volkswagenu pochvala! Pokud nezvolíte digitální přístrojový štít, můžete se těšit i z velkých a pěkně čitelných budíků, které „trůní“ před dobře do ruky padnoucím volantem s ideálně tlustým věncem. Jedinou nevýhodou pro zapáleného řidiče tak může být středový panel, mírně překážející pravé noze.

Mohlo by vás zajímat:  Honda na Tokio Auto Salon 2013

Body nahání Passat také vzadu, kam se nejen výborně nastupuje, ale je tam také moře místa. Na Superb asi nějaké ty centimetry schází, i tak je však na kolena místa královsky. Místo pro hlavu je dostačující, pokud by však nebylo, stačí sáhnout po praktičtější variantě kombi. Ta má rovněž o hodně využitelnější kufr než sedan, přesto ani on nepatří k nějakým trpaslíkům. Základní objem 586 litrů je jedna věc, dobrá přístupnost a pravidelný tvar je však druhá, a nebál bych se říct ještě důležitější věc. Z Variantu s maximálním objemem 1780 litrů lze pak udělat i malý stěhovák.

Musím se přiznat, že se mi Passat osmé generace líbí. Pořád mám sice ve střední třídě pár větších favoritů, nové vydání německé stálice se mi však vrylo hlouběji pod kůži než předchůdci. K objednání už je novinka nyní – sedan startuje na 638 900 korunách, kombi je o 25 – 27 000 korun dražší.

Pozn.: Autor není fotograf, proto omluvte případnou sníženou kvalitu snímků

Komentáře