James Glickenhaus představuje nový vlastní supersport

James Glickenhaus je poměrně známá postava amerického filmu 80. a 90. let, kdy několik z nich produkoval, režíroval nebo napsal. Podvědomí automobilového fanouška jej nejspíše zaregistrovalo ve spojení s Ferrari P4/5 Pininfarina, což je vlastně odlehčené Enzo s jinou karosérií, nebo závodní P4/5 Competizione na základech Ferrari F430, která však se vzpínajícím koněm oficiálně neměla nic společného. Nyní se ta stejná osoba a též investor vrací se svým vlastním supersportem SCG (Scuderia Cameron Glickenhaus) 003.

Existovat budou hned dvě verze, silniční SCG 003S (Stradale) a okruhová SCG 003C (Competizione). Dle slov Jamese Glickenhause jsou však obě verze tak technicky provázané, že není problém ze silniční udělat závodní a naopak. Oba modely mají například karbonové šasi nebo zadní karbonový rám nesoucí zavěšení. Tvary závodního modelu má na svědomí tvůrce Peugeotů 905 a 908 Paolo Catone, který se inspiroval třídami LMP1/LMP2. Hned se dvěma kousky se chce značka postavit na start letošního ročníku čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu a v roce 2017 se má hlásit o místo také v Le Mans!

Mohlo by vás zajímat:  Enge zahájil thajský šampionát úspěchem

V útrobách závodní specifikace je 3.5litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním od Hondy o výkonu 530 koní při 6800 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 4500 ot./min. Hmotnost 1350 kg je rozdělena v poměru 49:51, přičemž výkon přenáší na 18palcová kola s pneumatikami Dunlop šestistupňová sekvenční převodovka Hewland. Zavěšení typu pushrod najdete na všech čtyřech kolech, navíc je doplněno stavitelnými tlumiči KW. 

O mnoho méně informací máme o silniční variantě, jejíž prodej se rozběhne nejdříve ke konci letošního roku. Jak už bylo zmíněno, základem je stejné karbonové šasi a tvary inspirované závodními modely, které se však od okruhové verze přece jen liší. Při prvním pohledu na šedivou karosérii by dokonce mohl kde kdo říct, že se jedná o nějakou kombinaci Ferrari Enzo a Lamborghini Veneno. V útrobách auta by měl být vlastními silami vyvinutý šestiválec twin-turbo o výkonu kolem 600 koní, podle Glickenhausových slov si však může zákazník zvolit téměř jakýkoliv jiný motor. Hmotnost nemá přesáhnout 1100 kg, cena se však bude pohybovat kolem astronomických 2,1 milionu euro (cca 57,3 milionu korun). Závodní verze má být o dalších 750 000 – 1 000 000 euro (cca 20,4 – 27,3 milionu korun) dražší… 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda může v Japonsku zpečetit své vítězství v APRC

Zdroj: SCG