Je Gumpert venku z finančních problémů?

Minulý rok upadla automobilka Gumpert téměř do bankrotu a následně do automobilového nebe. Naštěstí se jí z toho podařilo dostat, dokonce najít investora a v Ženevě ukázat první vlaštovku nové spolupráce. 

Tou vlaštovkou je modernizovaný supersport Apollo S. Ten se od předchozího modelu odlišuje především v motorovém prostoru. Osmiválec o objemu 4.2 litru posílil o 50 koní, takže má nyní výkon 750 koní při 6000 ot./min. Maximální točivý moment stoupl na 900 Nm při 4000 ot./min, zrychlení na 100 km/h naopak pokleslo na hodnotu 2,9 vteřiny. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes třídy R nakonec pokračuje dál

O přenos výkonu na silnici se postará jedna ze tří nabízených převodovek. Základem je plně synchronizovaný šestikvalt, dále můžete mít sekvenční převodovku s manuálním řazením rychlostních stupňů nebo elektronický systém s pádly pod volantem. 

Pod karbonovou karosérii se, alespoň materiálově, skrývá opravdový klenot. Na rám z chorm-molybdenu navazuje karbon-kevlarový monokok a karbon-hliníkový podvozek. O bezpečné zastavení se starají šestipístkové brzdy s ventilovanými disky o průměru 378 mm. Brzdy se skrývají za devatenácti respektive dvacetipalcovými koly. 

Zdroj: Gumpert