Pokud jste vlastníkem starších spalovacích motorů, měli byste být na obzoru. Důvodem je totiž zákon jednotlivých států, které pomalu, ale jistě zakazují vjezd těchto vozů do určitých částí města. Kromě sousedních států se mimo jiné přidává také Amsterdam, který by chtěl omezit provoz starších automobilů se spalovacím motorem už od roku 2030. Možná si teď říkáte, že je ještě čas, ovšem, než se nadáte, tento rok bude klepat na dveře. Nikde není vyloučeno, že ostatní státy se nepřidají, a to ještě dříve než výše uvedený rok 2030.
Proč se státy rozhodují takto?
Pokud se přesuneme zpátky do Amsterodamu, tady je to zapříčiněno tím, že by město chtělo mít čistější ovzduší. To znamená, že by po roce 2030 měly být ve městě čistě jen vodíkové nebo elektrické automobily. Ty si podle všeho na celosvětovém trhu nevedou vůbec špatně. Prozatímní problém je v tom, že nevydrží příliš dlouho v provozu na jedno nabití. To by se však mělo časem rovněž změnit.
Zdravotnické rizika musí stranou
Podle vedení Amsterdamu je znečištěné ovzduší největším rizikem pro zdravotnické problémy, které mohou u místních občanů nastat. Tento problém by měly vyřešit právě elektrické a vodíkové automobily, o kterých jsme vám psali v předchozím odstavci. Vzduch tady přesahuje hodnoty, které jsou povoleny.
Změny se neprojeví naráz
Nemusíte se obávat toho, že by změny po celém světě přišly naráz. To stejné platí i o Amsterdamu. V první řadě se bude vedení města snažit o to, aby do něj mohly pouze auta vyrobená po roce 2005. Budete-li mít starší automobil, máte pak s největší pravděpodobností smůlu. Po uplynutí nějaké lhůty se zákony budou měnit, a to až do stavu, kdy do města budou moct čistě jen vodíkové a elektrické automobily.
Zlepšení emisních zkoušek
Proč jsou starší automobily ve městech problémovým zbožím? Největší chybou u těchto vozů jsou špatné emise, jejichž vliv působí negativně. Nové automobily a zvlášť ty, které fungují na principu elektriky nebo vodíku jsou vyrobeny tak, aby splňovaly nejnáročnější kritéria.