Jednou provždy nehoří: Dekra provedla crash testy s cílem zapálit elektromobily

Informace o požárech elektromobilů se objevují stále více. Dekra se rozhodla zjistit, jaké je skutečné riziko vznícení elektrického auta v případě nehody. Uspořádala tak vlastní specifické crash testy, které měly přinést nový pohled na věc. Ten můžeme shrnout jednou větou, kterou padla ve známém filmu Pelíšky: Jednou provždy nehoří. Ani jeden z totálně zničených modelů nezačal hořet.

Testovacím vozem byl Nissan Leaf

Dekra se rozhodla sáhnout nikoliv po naprosté špičce trhu, ale spíše po běžném voze, který je podle statistik tím, po kterém zájemce o jízdu na elektřinu sáhne nejčastěji. Vybraným modelem se stal Nissan Leaf. A to navíc nikoliv v nejnovější generaci, ale ve verzi z roku 2012. I tady byl důvod celkem logický – Dekra očekávala, že ochrana zde ještě nebude na takové úrovni, a tak by ke vznícení vozu mohlo dojít.

Dva testy, dvě rychlosti

Použita byla dvojice vozidel Nissan Leaf. U každého z nich se testoval náraz v jiné rychlosti. Tou nižší rychlostní bylo 75 km/h, kdy byl vůz poslán boční stranou proti sloupu. Následky v případě reálné nehody by vypadaly opravdu děsivě. Potom tu byl ještě test v rychlosti 84 km/h, kdy Dekra poslala auto čelně proti sloupu. I tady mnoha přihlížejícím zatrnulo, jelikož i v tomto případě by byly při skutečné nehodě následky pravděpodobně fatální.

Větší deformace než při testech Euro NCAP

Důvod, proč se Dekra rozhodla pro vlastní testy elektromobilů je ten, že v rámci testů Euro NCAp je použita pouze rychlost 50 km/h a náraz je simulován do podstatně větší překážky. Zde bylo cílem nikoliv hodnotit bezpečnostní prvky a deformační zóny, ale způsobit požár.

Ani jedno auto hořet nezačalo

A jaký byl výsledek? Pro někoho zklamání – ani jedno auto nevzplálo, pro někoho radost – ochrana elektromobilů je na velmi vysoké úrovni. Podle Dekry perfektně zafungovaly všechny bezpečnostní prvky, které mají riziku požáru při nehodě předcházet.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Top Gear se vrací na stanici BBC!