Jen týden stará Tesla X v problémech, během jízdy jí upadlo přední kolo

Ikonická kalifornská automobilka je v mnoha ohledech nepřekonatelná, hlavně pokud jde o marketing a sebepropagaci. Zdaleka však o sobě nemůže říci, že se jí podaří všechno, na co sáhne. Třeba když dojde na kvalitu jejích aut, není to žádná velká hitparáda. Některá sice jezdí spolehlivě už několik let, ale jiná nelze nazvat jinak než jako zmetek, a to už od výroby. Zdá se, že nákup auta od Tesly je tak trochu loterie – buďto dostanete perfektní vůz, se kterým budete bez jakýchkoli potíží jezdit dlouhé roky, nebo se budete potýkat s mnoha konstrukčními chybami a nesrovnalostmi.

Ohlas na sociálních sítích

A právě takový zmetek se dostal do rukou řidiči, který má na Twitteru účet nazvaný Beastlyorion. Jak jinak je možné vysvětlit, že zbrusu novému autu hned po prvním týdnu od nákupu Tesle Modelu X doslova a do písmene odpadlo levé přední kolo. Netřeba dodávat, že tweet, který tuhle závadu dokumentuje, obletěl sociální sítě. Reagují na něj pochopitelně hlavně lidé, kteří Teslu příliš v lásce nemají.

Zdroj obrázku: Twitter Beastlyorion

Tesla navíc nemá v úmyslu auto bezplatně opravit v rámci záručního servisu a po nešťastném majiteli bude chtít za opravu 80 tisíc dolarů, tedy zhruba jeden a tři čtvrtě milionu korun. To není o mnoho méně, než kolik Beastlyorion za svůj nový vůz zaplatil, na stejnou částku totiž vyjde úplně nový Model X v základním provedení. Beastlyorion se tak možná snaží publicitou donutit Teslu, aby svůj nepříliš prozákaznický přístup přehodnotila.

Zdroj obrázku: Twitter Beastlyorion

Tesla Model X

Tesla Model X by přitom měla být špičkovým autem, na které je výrobce hrdý. Až sedmimístné elektrické SUV má skvělé hodnocení v testech bezpečnosti, byť to tak po eskapádě s upadlým kolem příliš nevypadá. Základní charakteristiky Modelu X jsou:

  • Dojezd na jedno nabití: 561 km
  • Výkon motoru: až 503 koní
  • Maximální rychlost: 210 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
Zdroj: Autorský text

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora