„Jenom zaparkovat, nic víc s vaším elektromobilem v garážích nesmíte. Doplatí na to ostatní,“ varoval mě správce

2148972399

Když máte kde nabíjet, je elektromobil skvělá věc. Přijet, zaparkovat a připojit ho do zásuvky je sice jednoduché technicky. Ale legislativně už může nastat problém. Především s tím, kdo tu elektřinu tekoucí do auta nakonec zaplatí.

Vždycky když jsem přijel domů, zapojil jsem elektromobil do zásuvky. Byla to úplně obyčejná zásuvka, kde nabíjení trvalo extrémně pomalu. Ale na těch pár desítek kilometrů do práce mi to stačilo. Od chvíle, co jsem elektrické auto v naší firmě vyfasoval jako služební, jsem nijak neřešil, jak je to vlastně s náklady. To se po pár týdnech změnilo.

Mohlo by vás zajímat:  Nový elektrický Golf je horší než současný. Má kratší dojezd i vyšší spotřebu

Společná zásuvka v garážích

Bydlíme v menším, novějším bytovém domě. Jeho součástí jsou také krytá stání, kde jsme měli možnost zakoupit si vjezd a garantované místo. Vzhledem k tomu, že je v naší ulici hodně složité najít volné místo, této možnosti jsme využili. Součástí parkovacího prostoru je i několik společných zásuvek na zdi. Obvykle je lidé používají třeba k zapojení vysavače, když své auto čistí. Já je využíval k nabíjení.

K tomu tyhle zásuvky neslouží!

Po pár týdnech jsem narazil. Správce našeho domu mi ihned vytkl, že si elektromobil nabíjím dole v garážích. Nejdříve jsem nechápal, co mu na tom vadí, však je to běžná věc. Až po chvíli mi došlo, že mu jde o spotřebovanou elektřinu. Upozornil mě, že dané zásuvky jsou zde opravdu třeba jen na krátkodobé připojení vysavače nebo jiného spotřebiče, který souvisí s údržbou auta. Rozhodně nejsou určeny na to, aby si někdo nabíjel elektromobil nebo hybrid.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota Auris získala titul Fleetová novinka roku 2013

Jde o společnou elektřinu

Ne že by to rozvody nebo zásuvka technicky nezvládly. Problém byl v tom, že elektřina zde spotřebovaná byla společná. Moje nabíjení tak dotovaly všechny partaje. A to trvalo několik týdnů, než na to někdo z obyvatel upozornil.

Postavil jsem se k tomu jako chlap a správci slíbil, že daný rozdíl v meziroční spotřebě, která bude patrně vysoká kvůli mému autu, pochopitelně zaplatím. A odpřisáhnul jsem mu též i to, že si tam auto už nezapojím. Škoda, bylo celkem fajn nabíjet za pár haléřů, když mi provoz dotovali všichni ostatní. Ale chápu, ani já bych nechtěl, abych někomu dotoval provoz jeho auta.

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora