Jezdit v kolonách stále neumíme. Když pochopíme jedno pravidlo, máme problém s jiným

Girl Drive Car Look From Window Traffic Jam

Kolony jsou problém. Pro toho, kdo je v nich uvězněn, to znamená, že na místo určení přijede s výrazným zpožděním. Také zde mnoho lidí ztrácí svou pozornost, což může vést až k tomu, že se stane nehoda. Sice jenom drobný ťukanec, ale i ten se musí řešit. A potom je tu správné chování, které mnoho řidičů pořád ještě nechápe.

Zip už umíme

Dlouhé roky českým řidičům trvalo, než se naučili zipovat. Než pochopili, že pokud se dva pruhy sjíždí kvůli překážce do jednoho, je správné dojet až ke konci a poté se průběžně řadit na střídačku s vozy v druhém pruhu. Sice se najde řada řidičů, kteří to ještě nechápou, ale ty už jsou naštěstí v menšině. To ale neznamená, že umíme vše. V kolonách totiž děláme ještě jiné chyby, které klidně mohou stát životy.

Mohlo by vás zajímat:  Radost z jízdy aneb co jste o tomto sloganu BMW nevěděli

Proč se tvoří kolony?

Důvodů je několik a jedním z nich je to, že se stovky metrů, nebo i kilometry před námi stala dopravní nehoda. Je třeba mít na paměti, že k té se musí brzy dostat složky IZS. Musí k ní dojet hasiči, záchranáři i policie. A ti obvykle nemají jinou možnost než se proplétat stojící kolonou. A právě tady přichází kámen úrazu, jelikož řada řidičů stojí zcela špatně. Co by mělo být naprostou samozřejmostí, když provoz začne houstnout?

Mohlo by vás zajímat:  Za mnoho nehod často nemůže řidič, ale samotné auto. Policie je však nekompromisní
Zdroj obrázku: Freepik

Správná pozice vozu je nezbytná

První chybou, kterou při houstnutí dopravy děláme, je ta, že zůstáváme stále ve středu našeho pruhu. V tu chvíli to může být problém, pokud se za námi rozezní sirény a my musíme pomoci vytvářet záchranářskou uličku. Správné je, pokud doprava houstne, najet vždy ke kraji. V případě dvou pruhů v jednom směru logicky u levého pruhu vlevo, u pravého pruhu vpravo. Vždy co nejvíce k okraji.

Další důležitou věcí je nutnost nechat si dostatek místa od vozu před námi. Mnohdy může být nezbytné při tvorbě záchranářské uličky manévrovat s vozem. Pokud na to máme před námi prostor, je to snadné. Když jsme ale na auto před sebou doslova nalepeni, je jakýkoliv manévr doslova vyloučený. A tím průjezd záchranářům jenom komplikujeme.

Zdroj: https://idaoffice.org/posts/traffic-jam-problem-how-not-to-go-mad/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora