Jezdíte „na spotřebu“? S těmito auty to půjde snadno

Refuel 2157211 960 720[1]

Mnoho řidičů zajímá při jízdě autem jenom jedna jediná věc. A to je spotřeba. Jak dosáhnout té nejnižší? Rad je celkem dost. Jezdit s lehkým vozem, dojíždět ke křižovatkám, akcelerovat a brzdit plynule, nebo dodržovat předepsanou rychlost. Jednou radou je ale i to, že je třeba pořídit si to správné auto. Podívejte se s námi na to, jaké vozy vám budou stoprocentně vyhovovat, pokud je vaším cílem jezdit takzvaně „na spotřebu“. Tedy s minimálním úbytkem paliva.

Segment Supermini

Jedná se o městská auta, která jsou určená primárně k rychlé přepravě mezi menšími vzdálenosti. A to s ohledem na to, aby se zvládly proplétat hustším provozem, nebo aby nebyl problém se zaparkováním. To, že jsou vozy malé a lehké nahrává jejich spotřebě. Nejlepší volbou je v tomto směru Seat Mii 1,0 a také model Škoda Citigo 1,0 MPI. Oba mají shodnou spotřebu, která činí na sto ujetých kilometrů jenom 4,5 litru. Je to málo, ale vzhledem k velikosti a parametrům vozu by to mohlo být jistě ještě o něco lepší.

Segment malých vozů

Ty už mohou celkem dobře vyhovovat jednotlivcům, nebo párům, které hledají vůz do města, ale i na delší cesty. A zároveň hledají určitý stupeň praktičnosti. Poslední dobou se těší poměrně velké popularitě. Oblíbené jsou ale i u lidí, kteří chtějí jezdit co možná nejlevněji. Jaký model jen v tomto segmentu tím, se kterým zaručeně neuděláte chybu? Výsledek je jasný. Je to vůz Renault Clio Grandtour Energy dCi 90. Když s ním budete jezdit dlouhodobě, dosáhnete na spotřebu 4,3 litrů nafty na sto ujetých kilometrů.

Mohlo by vás zajímat:  Opel představil velmi úsporný derivát Corsy

Segment nižší střední třídy

Zde už to začíná být poměrně zajímavé. Je to proto, že zde najdeme celkem povedené vozy, jak po stránce designu, tak po stránce jízdních vlastností, pohodlí, nebo výbavy. A přitom stále celkem v mezích finanční dostupnosti. Kdo má jasno o tom, že chce auto z této kategorie, a zároveň chce přihlédnout k tomu, že chce auto, které bude málo „žrát“, vychází mu jako nejlepší volba jeden jasný model. Jaký? Je to Toyota Prius Plug-in Hybrid Life. Ten si vezme jenom 3,7 litru na sto. Pokud náhodou nejste příznivci alternativních pohonů, potom zkuste Mercedes A 180 CDI BlueEfficiency, popřípadě Citroen C4 Cactus BlueHDi 100. Oba mají spotřebu 4,6 litru na sto.

Segment střední třídy

Co si pod touto kategorií představit? Ideálně stylové sedany, které kombinují komfort, design, dobré jízdní vlastnosti a určitou dávku luxusu. Kdo má zájem v této kategorii hledět také na to, kolik si vůz vezme paliva, měl by zamířit k německé automobilce, která rozhodně není nijak neznámá. Tou nejlepší volbou je výkonné BMW 320d, které si na vzdálenost sta kilometrů vezme z nádrže jenom 4,6 litru paliva. Konkrétně potom nafty.

Segment vyšší střední třídy

Zde už je to jenom kousek od skutečného luxusu. I když se zde příliš neočekává, že kdo si koupí vůz z této kategorie, bude nějak významně řešit spotřebu, je dobré se jí dotknout. A zmínit, které auto je tím nejlepším. Pro mnohé bude možná inspirací, když bude vybírat právě podle tohoto parametru. Tím, které rozhodně nestane, je Audi A6 2,0 TDI. Pokud v něm budete trávit čas jako řidič, který nijak výrazně nepospíchá a jezdí s rozmyslem, odmění se vám tento model tím, že spotřebuje jenom 5,4 litru nafty na každých sto ujetých kilometrů.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Škoda Octavia G-TEC: alternativa šetrná k peněžence i životnímu prostředí

Segment luxusní třídy

To nejlepší z nejlepších. Takto by se dala označit luxusní třída, která pokud je něčím jasně charakteristická, tak určitě tím, že se jedná o dokonalá reprezentativní auta, se kterými každý udělá jedinečný dojem. I když jejich majitelé na spotřebu zase až tak nehledí, přece jenom je důležité, aby byla nízká. Proč? Málokdo chce při delších cestách trávit desítky minut u benzinové pumpy. Toto je jistě jedna z hlavních motivací, proč si v tomto segmentu pořídit auto s nižší spotřebou. A jaké vyjde jako nejlepší? Je to Audi A7 3,0 TDI Ultra S Tronic. To si vezme z nádrže na každých sto ujetých kilometrů jenom 6,7 litru nafty.

Segment SUV

To, co se dělo v tomto segmentu poslední roky, je takřka nepopsatelné. Lidé se doslova zbláznili a našli v něm takovou oblibu, která boří dosavadní rekordy prodejnosti. I když trend plnohodnotných SUV postupně končí a na scénu přicházejí spíše ty kompaktní, neznamená to ztrátu obliby. Jelikož se takové vozy stávají nikoliv vozem do terénu, ale vozem pro rodinu, poptávají u nich majitelé hlavně praktičnost. Tedy dostatek místa, velký zavazadlový prostor, stejně jako optimální spotřebu. I když jde o vozy větší a těžší, nemusí to znamenat, že spotřeba bude oproti jiným výrazně stoupat. Nejlepší variantou je v tomto ohledu naftový Renault Captur Energy dci 90, který si vezme jenom 5,1 litrů paliva na sto.

Mohlo by vás zajímat:  Divil se vysoké spotřebě. Ta nebyla způsobena stylem jízdy, ale tím co vozil

Segment MPV

I kdy na první pohled se nemusí vždy jednat o auta, která jsou designový nejpovedenější, tak pokud jde o jejich praktičnost, naprosto vynikají. Cestu si k nim nacházejí hlavně početnější rodiny. A jelikož řada z nich může počítat doslova každou korunu, je jasné, že i spotřeba je spolu s pořizovací cenou poměrně důležité kritérium samotného vývěru. Kdo chce s vozem z této kategorie jezdit skutečně úsporně, tak by měl pořídit auto Mercedes B 180d. Ten vás sveze jenom za 5 litrů na sto kilometrů. Jestliže jste v situaci. Pokud ale hledáte i něco, co bude cenově dostupnější vašim možnostem, můžete sáhnout i po jiném řešení. Tím prvním je Opel Meriva 1,6 CDTI Ecoflex, který jezdí za 5,1 litrů. A kdo je fanouškem alternativních pohonů a ekologie, může zvolit Renault Scenic dCi 110 Hybrid, který nabídne stejnou hodnotu spotřeby.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora