Když se na internetu objevilo video českého miliardáře Radima Passera, který řídil Bugatti Chiron na německé dálnici rychlostí až 417 kilometrů, vyvolalo to mnohé reakce. Pozitivní, negativní i neutrální. Všimli si toho také Němci, kteří hned začali celou záležitost řešit, jelikož i když některé úseky dálnice jsou neomezené, platí zde určitá pravidla.
Omezeně, nebo neomezeně?
Některé úseky německých dálnic jsou skutečně neomezené. To znamená, že zde každý může jet v podstatě tolik, kolik uzná za vhodné a kolik mu dovolí auto nebo dopravní situace související s celkovou bezpečností na silnici. A právě tady může nastat kámen úrazu. I když rychlost jako taková je neomezená, vztahují se k ní určité podmínky. Řidič nesmí jezdit bezohledně, nesmí záměrně dosahovat nejvyšší rychlosti auta, stejně jako se nesmí po silnici pohybovat v rozporu s dalšími silničními předpisy. Na toto všechno pamatuje § 315d v německých zákonech.
Video mluví jasně
Z videa umístěného na internet jasně vyplívá, že cílem této jízdy bylo zkusit, co dokáže Bugatti Chiron a jakou maximálku z něho lze vytáhnout nikoliv na uzavřené silnici nebo okruhu, ale na běžné silnici. V daný okamžik dostaly německé orgány do rukou poměrně jasný trumf v tom, že cílem nebyla běžná jízda s nohou na podlaze, ale byla to jízda s jasným cílem – dosáhnout maximální povolené rychlosti.
Stačilo to natočit jinak?
Možná by se danou jízdou německé úřady ani nezabývaly, kdyby byla natočená zcela jinak, a konkrétní paragrafy by na ní byly jenom těžko aplikovatelné. Pokud by výsledné video nebylo koncipováno jako pokus o rekord na německé dálnici, ale obyčejná cesta z bodu A do bodu B s autem, které to umí, možná by bylo vše v pořádku. Těžko někomu upírat, že na dálnici s neomezenou rychlostí jede dle vlastního uvážení „do práce“ rychlostí, kterou mu dovolí auto, situace na silnici i zkušenosti. Proto neomezená rychlost v daném úseku přece je.
Zdroj: https://www.carthrottle.com/post/german-authorities-now-investigating-259mph-bugatti-chiron-autobahn-run/