Jízda českého miliardáře v Bugatti vzbudila zbytečně pozornost německých úřadů. Řidič udělal jednu chybu

Straight Autobahn Going Mountains Sunny Day

Když se na internetu objevilo video českého miliardáře Radima Passera, který řídil Bugatti Chiron na německé dálnici rychlostí až 417 kilometrů, vyvolalo to mnohé reakce. Pozitivní, negativní i neutrální. Všimli si toho také Němci, kteří hned začali celou záležitost řešit, jelikož i když některé úseky dálnice jsou neomezené, platí zde určitá pravidla.

Omezeně, nebo neomezeně?

Některé úseky německých dálnic jsou skutečně neomezené. To znamená, že zde každý může jet v podstatě tolik, kolik uzná za vhodné a kolik mu dovolí auto nebo dopravní situace související s celkovou bezpečností na silnici. A právě tady může nastat kámen úrazu. I když rychlost jako taková je neomezená, vztahují se k ní určité podmínky. Řidič nesmí jezdit bezohledně, nesmí záměrně dosahovat nejvyšší rychlosti auta, stejně jako se nesmí po silnici pohybovat v rozporu s dalšími silničními předpisy. Na toto všechno pamatuje § 315d v německých zákonech.

Mohlo by vás zajímat:  Výběr pneumatik nekončí u sezónního typu, v potaz je třeba vzít více parametrů
Zdroj obrázku: Freepik

Video mluví jasně

Z videa umístěného na internet jasně vyplívá, že cílem této jízdy bylo zkusit, co dokáže Bugatti Chiron a jakou maximálku z něho lze vytáhnout nikoliv na uzavřené silnici nebo okruhu, ale na běžné silnici. V daný okamžik dostaly německé orgány do rukou poměrně jasný trumf v tom, že cílem nebyla běžná jízda s nohou na podlaze, ale byla to jízda s jasným cílem – dosáhnout maximální povolené rychlosti.

Stačilo to natočit jinak?

Možná by se danou jízdou německé úřady ani nezabývaly, kdyby byla natočená zcela jinak, a konkrétní paragrafy by na ní byly jenom těžko aplikovatelné. Pokud by výsledné video nebylo koncipováno jako pokus o rekord na německé dálnici, ale obyčejná cesta z bodu A do bodu B s autem, které to umí, možná by bylo vše v pořádku. Těžko někomu upírat, že na dálnici s neomezenou rychlostí jede dle vlastního uvážení „do práce“ rychlostí, kterou mu dovolí auto, situace na silnici i zkušenosti. Proto neomezená rychlost v daném úseku přece je.

Zdroj: https://www.carthrottle.com/post/german-authorities-now-investigating-259mph-bugatti-chiron-autobahn-run/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora