Jízda na rezervu se mu vymstila. Od té doby nechce tyto problémy a tankuje radši plnou

Diesel 4625971 1280

Jezdit na rezervu se nevyplácí a má to mnohem více negativ, než pozitiv. Vyprávět by o tom mohli ti, kteří již několik nepříjemných situací zažili a nyní raději tankují plnou a nádrž doplňují ještě dříve, než začne svítit signalizace. Proč?

Riziko že palivo dojde, je spíše menší

Řada řidičů si myslí, že jediným rizikem jízdy na rezervu je to, že jim může v ten nejméně vhodný okamžik dojít palivo. A oni budou odsouzeni k tomu, že budou muset auto odstavit a s kanystrem vyrazit k nejbližší čerpací stanici. Nutno říci, že určité riziko tu sice je, ale ne až tak velké. Když začne svítit signalizace prázdné nádrže, dá se bez problémů ujet i vyšší desítky kilometrů. Času na tankování je tedy více než dost. Problémy totiž mohou přijít z úplně jiné strany, než čekáme.

Mohlo by vás zajímat:  Audi RS oslavuje 25 let na trhu exkluzivním jubilejním paketem

Hrozí podstatně větší problémy

V čem konkrétně je tedy jízda na rezervu rizikem, když až tak nehrozí to, že palivo dojde? Řada řidičů může být negativně překvapena. Prvním problémem jsou nečistoty v nádrži. Jde o něco zcela přirozeného, a aby se nedostaly, kam nemají, jsou tu filtry. Ty se však mohou snáze ucpat. To proto, že v téměř prázdné nádrži je koncentrace nečistot na jeden litr podstatně větší, než v nádrži, která je plná a tak se tyto částice v podstatě rozprostřou a k filtru jich míří skutečně jenom minimum.

Mohlo by vás zajímat:  Tři mýty spojené s hybridy, které neodpovídají realitě
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Druhým negativem mohou být změny teplot a s nimi spojené kondenzace. I v nádrži může být určitá vlhkost. Pokud jsou k tomu příhodné podmínky dané počasím, může dojít k tomu, že se na stěnách nádrže začnou tvořit kapky vody. Jde o klasickou kondenzaci. Tato voda se následně může mísit s palivem, a pokud je ho málo, jeho vlastnosti to výrazným způsobem ovlivní.

Třetím rizikem může být vznik koroze zevnitř nádrže, která pochopitelně vede k tomu, že stoupá množství pevných nečistot, které se mísí s palivem. Zde však podotkněme, že kovové nádrže byly běžné u starších vozidel a u těch současných podobné problémy nehrozí. Vzhledem ke stáří vozového parku v ČR však mohou existovat jedinci, kde i tento problém bude aktuální.

Mohlo by vás zajímat:  Přestupky řidiči páchají i z překvapivého důvodu. Ze strachu zmatkují nebo dělají chyby

Raději plnou

Aby nedocházelo k problémům, které může jízda na rezervu přinášet, je doporučeno spíše tankování plné nádrže. A to včas, klidně i dříve, než začne nedostatek paliva hlásit automobil a směřovat vás k čerpací stanici. I tato drobná změna přístupu k tankování může pomoci prodloužit životnost vašeho vozu.

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora