Jsou auta na vodík naše budoucnost?

5

V poslední době se může zdát, že elektrifikovaná vozidla nás doslova válcují. Ano je tomu tak, vlády některých států tlačí na to, aby právě tyto auta se dostaly co nejdříve na silnici. Na to už jsme si z jisté části zvykly. To ale ještě není všechno. Na závodní dráhy nastupuje také vodík. Podívejte se.

Perfektní rychlost na závodním okruhu

V posledních letech došlo ke změnám i na závodních okruzích. Nejdříve to byly spalovací a vznětové motory, postupem času se objevují kombinace elektromotorů a klasických motorů. Nyní si ale můžeme přečíst, že už za pár let v roce 2024, se na startu závodu Le Mans mohou postavit auta s vodíkovými palivovými články. Pořadatel závodu si totiž usmyslel projekt, který přesně tohoto chce dosáhnout. Jde o projekt Mission H24. Seznamte se se závodním speciálem GreenGT LMPH2G, který je poháněn vodíkovými články, a již jste ho mohli shlédnout na závodním okruhu V Belgii. Tam ho vyzkoušel několikanásobný vítěz závodu V Le Mans jménem Yannick Dalmas. Mohli jsme vidět:

  • ukázkovou rychlost tohoto speciálu
  • nabíjení vodíkových článků
Mohlo by vás zajímat:  Během dvou let se dočkáme nového Opelu Astra, vyšperkovaného francouzskou technikou

Výkon 480 kw a zrychlení za 3,4 s

Auto by mělo mít velmi jednoduchou obsluhu při zastávkách a také především jeho skvělá rychlost. Tento skvost je pak poháněn čtyřmi elektromotory, které působí jen na zadní kola a mají výkon 480kw. Těmto motorům pak dodávají šťávu čtyři svazky palivových článků. Zrychlení se udává za 3,4 s a maximálka se pak pohybuje na 300km/h. Rychlost je tak důležitá ve všech směrech, vodík je doplněn ve třech minutách.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora